سربازی با یک ابتکار به فرصتی برای اشتغال آفرینی جوانان تبدیل شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، سربازی دوره‌ای گذرا در زندگی هر پسر ایرانی است، دوره‌ای که در گذشته فقط سربازان آموزش‌های نظامی را در آن می‌گذرانند.

اما حالا سربازان در خراسان جنوبی با یک تیر دو نشان را هدف می‌گیرند، هم دوره‌های نظامی و هم دوره‌های کارآفرینی را پشت سر می‌گذارند.

سربازان علاوه بر خدمت زیر پرچم جمهوری اسلامی ایران، در طول مدت خدمت خود حداقل آموزش یکی از رشته‌های دارای فرصت شغلی را فرا می‌گیرند.

مهارت آموزی‌ها نیز متنوع است؛ از تعمیرات آبگرمکن گرفته تا آرایشگری.

بعد از سربازی  پروانه کسب آرایشگری گرفتم

یکی از افرادی که از این طریق صاحب شغل شده است می‌گوید: پس از پایان خدمت پروانه کسب آرایشگری گرفتم و برای خود شغل ایجاد کردم.


بیشتر بخوانید


او گفت: با مهارت آموزی در زمان سربازی می توان از سنگر نظامی به سنگر تولید، اشتغال و کارآفرینی حرکت کنیم.

این سرباز صاحب شغل گفت: عده‌ای از سربازان پس از پایان دوره سربازی و با مهارت‌هایی که در این دوره فرا گرفته اند، توانسته اند برای خود شغل دست و پا کنند.

پرداخت تسهیلات به سربازان ماهر

به سربازانی که این دوره‌ها را با موفقیت پشت سر بگذارند تسهیلات نیز برای راه اندازی شغل پرداخت می‌شود.

سرهنگ کریمی فرمانده مرکز آموزش ۰۴ امام رضا (ع) گفت: تعمیرات خودرو، کولر، آیفون تصویری و دوربین‌های مداربسته از جمله مهارت‌هایی است که سربازان فرا می‌گیرند.

او گفت: به سربازانی که در آزمون عملی و علمی قبول می‌شوند ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات با بازپرداخت هفت ساله و سود پایین تعلق می‌گیرد.

سرهنگ حسینی افسر مهارت‌آموزی مرکز آموزش ۰۴ امام رضا (ع) نیز گفت: سربازان پس از قبولی در آزمون‌های علمی و عملی مدرک معتبر دریافت می‌کنند.

مهارت آموزی در دوران سربازی فرصت مناسبی برای ایجاد اشتغال است؛ اشتغالی که قطعاً بعد از دوران سربازی نقش به سزایی در زندگی افراد خواهد داشت.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.