صادقی گفت: پوشش بیمه‌ای باید قسمتی از هزینه درمان به بیماران باز گرداند، اما مشکل در بیمه‌ها حلقه مفقوده قسمت درمانی در ایران است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علیرضا صادقی رئیس سازمان نظام پزشکی رامهرمز گفت: بر خلاف آنچه که عموم تصور می کنند وضعیت پزشکان هم در بخش دولتی و هم خصوصی نسبت به پزشکان سایر نقاط جهان در سطح بسیار پایینتری قرار دارد، ولی در باور مردم اوضاع به گونه دیگریست.

او افزود: به عنوان مثال هزینه ویزیت پزشکان در کشور‌های همسایه مانند عربستان، عراق و حتی افغانستان گاهن تا ده برابر ویزیت پزشکان در ایران است. البته پوشش بیمه‌ای در این کشور‌ها طوری است که قسمت عمده هزینه درمان به بیماران باز گردانده می شود و مشکل در بیمه‌ها حلقه مفقوده قسمت درمانی در ایران است.

صادقی بیان داشت: این باعث متضرر شدن پزشکان و بیماران هردو شده است و پرداخت بیمه‌ها در ایران به کل کادر درمان با تاخیر بسیار زیاد و همچنین با میزان زیادی از کسورات همراه است.

 رئیس سازمان نظام پزشکی رامهرمز با بیان اینکه پزشکان سالیان زیادی از زندگی خود را صرف تحصیل می‌کنند تصریح کرد: پس از ۱۶ سال صرف زمان برای تخصص یا بیش از بیست سال زمان برای دوره‌های فوق تخصص پس از فراغت از تحصیل با وضعیت نابسامان فوق مواجه می‌شوند و این باعث ایجاد یاس و خیل عظیم مهاجرت کادر درمان از ایران شده و این به ضرر کشور است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.