شانقی گفت: در دوهفته گذشته در راستای مقابله با آنفلوانزای فوق حاد پرندگان لاشه ۴۶۲ پرنده مهاجر از سطح تالاب میقان جمع آوری شده است.

 

شانقی مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: در دوهفته گذشته بمنظور مقابله با بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان گروه‌های مقابله با این بیماری لاشه ۴۶۲ پرنده را از سطح تالاب میقان جمع آوری کرده اند.

شانقی افزود: با شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان ۱۴ گروه متشکل از ۲۸ نفر از دامپزشکان و کارشناسان بهداشتی اداره کل دامپزشکی استان وظیفه پایش و مراقبت فعال در زیستگاه‌های مختلف پرندگان را برعهده دارند.

او اضافه کرد: به منظور کنترل بیماری، تمام زیستگاه‌های پرندگان نظیر آبگیرها، سد‌ها وتالاب ها، روستا‌ها ومرغداری‌ها پایش می‌شود که تا کنون هیچ موردی از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان خارج از تالاب میقان مشاهده نشده است.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی بیان کرد گفت: سویه جدید آنفلوانزای فوق حاد پرندگان قابلیت سرایت به انسان را داشته و از مردم خواست از خرید، نگهداری و شکار پرندگان مهاجر و بومی خودداری کرده و در صورت مشاهده لاشه پرنده ضمن خودداری از نزدیک شدن به آن با دامپزشکی تماس بگیرند.

او ادامه داد: به منظور پیشگیری از همه گیری و درگیری واحد‌های پرورشی وتولیدی طیور به آنفلوانزای فوق حاد پرندگان تا کنون ۳ میلیون قطعه از طیور پرورشی شامل مرغ تخم گذار، مرغ مادر و بوقلمون در استان مرکزی بر علیه این بیماری واکسینه شده اند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.