خشکی پوست در افراد به دلایل مختلف از جمله تغییر شرایط آب و هوایی پیش می‌آید که در این گزارش به چند روش خانگی برای مقابله با آن اشاره شده است.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، پوست نقش مهمی برای بدن بازی می‌کند به طوری که سراسر سطح بدن را در برمی گیرد و به نوعی وظیفه محافظت از بدن را دارند، اما بیماری‌های متنوعی هم وجود دارند که مستقیما پوست را هدف قرار می‌دهند.

خشکی پوست یکی از بیماری‌های پوستی است که به دلایل مختلف مانند تغییر فصل، آب وهوا، رژیم غذایی و ... بروز پیدا می‌کند و روش‌های تنوعی هم برای درمان آن کارساز هستند از مصرف دارو‌های شیمیایی گرفته تا نوشیدن دمنوش‌های گیاهی.

در ادامه این گزارش به روش خانگی و طبیعی برای رفع خشکی پوست اشاره شده است که به راحتی می‌توانید آن‌ها را در خانه انجام دهید.

۱. روغن زیتون

روغن زیتون

روغن زیتون به عنوان یکی از طبیعی‌ترین روغن‌ها در جهان شناخته می‌شود که تاثیر بسیار زیادی در طراوت و شادابی پوست دارد. مقداری روغن زیتون را روی قسمت خشک شده از پوست بریزید و با یک دستمال گرم و مرطوب آن را ماساژ دهید تا به پوست نفوذ کند.

۲. ماسک آواوکادو

آواکادو

آووکادو یک میوه بسیار کاربردی است که علاوه بر خوردن، مصارف زیادی از آن می‌شود. به عنوان مثال روغن و کرم‌هایی که از عضاره آووکادو تهیه می‌شوند برای درمان بیماری‌های پوستی به خصوص خشکی پوست موثر است.

برای بهبود خشکی پوست پیشنهاد می‌شود که نصف آووکادو تازه را رنده کرده و با یک قاشق چایخوری روغن زیتون ترکیب کنید و محلول به دست آمده را روی قسمت خشک شده از پوست به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه قرار دهید.

۳.   جو دوسر

جو

در هنگام خشکی پوست مهم‌ترین اقدام می‌تواند مرطوب نگه داشتن آن باشد. به همین دلیل پیشنهاد می‌شود که یک فنجان جو دوسر را درون وان حمام بریزد و ۳۰ تا ۶۰ دقیقع درون آن قرار بگیرید تا پوست شما برای مدت طولانی مرطوب بماند.

۴. ماسک عسل و جو دوسر

جو عسل

عسل تقریبا طبیعی‌ترین خوراکی است که بدون دخالت دست تهیه می‌شود. یک قاشق غذاخوری عسل را با ۲ قاشق غذاخوری جو دوسر مخلوط کنید و کمی آن را گرم کنید و به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه آن را بر روی قسمت خشک شده پوست قرار دهید.

۵. روغن نارگیل

نارگیل

روغن نارگیل این قابلیت را دارد که در دمای محیط رفته رفته تبدیل به جامد شود. پیشنهاد می‌شود که مقداری روغن نارگیل را در یک محیط نسبتا خنک قرار دهید تا بعد از چند روز تبدیل به یک پماد برای رفع خشکی پوست شود.

همچنین توجه داشته باشید که پس از مصرف پماد نارگیل بر روی پوست، حتما آن قسمت از پوست را به پارچه نخی بپوشانید یا اگر بر روی پا یا دست استفاده کرده اید حتما جوراب یا دستکش بپوشید.

۶. شیر

شیر

شیر حاوی بیشتری اسید لاکتیک موجود در یک خوراکی است. اسید لاکتیک خاصیت‌های زیادی دارد که از نمونه‌های آن می‌توان به شادابی و مراقبت از پوست اشاره کرد.

یک پارچه تمیز نخی را درون یک سطل از شیر خنک قرار دهید و با استفاده از آن دستمال به مدت ۱۰ دقیقه قسمت خشک شده پوست را ماساژ دهید. این اقدام را تا زمان بهبود کامل پوست و حتی هفته‌ها بعد ادامه دهید.

۷. آلوئه ورا

آلوئه ورا

بسیاری از افراد گیاه آلوئه ورا را به عنوان درمان آفتاب سوختگی می‌شناسند، اما این گیاه برای بهبود خشکی و برخی زخم‌های پوستی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

استفاده از آلوئه ورا بر روی پوست می‌تواند برای برخی از افراد حساسیت ایجاد کند پس برای جلوگیری از بروز آن یک تکه کوچک از این گیاه را بر روی پوست به مدت چند دقیقه قرار دهید و اگر متوجه حساسیت نشدید، آن را ادامه دهید.

گیاه آلوئه ورا به غیر از بهبود خشکی پوست می‌تواند علائم پیری بر روی پوست و جوش‌های آکنه را نیز از بین ببرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۰ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
در واقع پوست ، زبان بدن هست، یا کبد مشکل داره یا تیروئید مشکل داره، تا زمانیکه مشکل اصلی رو درمان نکنیم، گرون ترین کرم و لوسیون هم امکان نداره درمان کننده پوست باشه.......من برای درمان خشکی پوستم ، سالهای سال از گرون ترین کرمهای آبرسان استفاده کردم اما افاقه نکرد از زمانیکه متوجه مشکل کم کاری تیروئید شدم خدارو خشکی پوستم هم بطور کامل درمان شد......
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۰۷:۳۲ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
خودم خشکی شدید پوست دارم اب زیاد بخورید حتی تشنه نباشید یک روز درمیان حموم کنید وداخل حموم از شامپوهای حاوی گلیسیرین واوسرین که اب رسان باشه هم استفاده کنید هم بعد از حموم وکرم حاوی اب رسان مثل گلیسیرین واوسرین شب وروز استفاده هم کنید سبزی زیاد بخورید میوه زیاد بخورید ودرکنار همین طبع سنتی که اعلام کردن کسانی که غده تیرویید کم کاری شدید یا پر کاری شدید دارن بیشتر در معرض این خشکی پوست شدید والرژی وحساسیتها هستن لطفا حتما ازمایش تیرویید بدین شاید تیرویید مون تنظیم نباشه چون تیرویید حتی بخاطر خشکی شدید پوست باعث خارش هم میشه چون تنظیم کننده سیستم بدنه.اللهم اشف کل مریض.امین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۸ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
1.یه سفر بیا بندر خانه ما رطوبت بالاست
2.کتری بذار رو گاز خانه رو مرطوب نگه دار
3.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۷ ۲۲ آذر ۱۴۰۰
صابون مایع می تواند باعث خشکی دست شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۳ ۲۲ آذر ۱۴۰۰
بنام خدا
با عرض سلام
خواهشمندم خواهران در حضور مرد نامحرم از جوراب ضخیم بجای جوراب نازک زنانه پانما در رنگ های مختلف استفاده نمایند
باتشکر
التماس دعا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۰ ۲۲ آذر ۱۴۰۰
این چه ربطی داشت به خشکی پوست......؟
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۰۰:۳۵ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
شما نگاه نکن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۱ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
والا ایقد مردم مشکل دارن که لخت برن بیرون متوجه نمیشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۷ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
چه ربطی داشت
Iran (Islamic Republic of)
yas
۰۹:۰۶ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
حجابو رعایت کنی پوست خشک نمیشه دیگه
Iran (Islamic Republic of)
دین
۱۸:۰۸ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۳ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
چه ربتی داشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۲ ۰۵ بهمن ۱۴۰۰
تو جهانی که توش وجود داریم همه چی بهم ربط داره هنوز این موضوع رو احساس نکردین
آخرین اخبار