موحدی گفت: وظیفه اصلی دانشگاه، آموزش و پژوهش بوده و همه چیز مبتنی بر آن است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا موحدی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شریف در آئین تقدیر از پژوهشگران برتر دانشگاه شریف در سال ۱۴۰۰ که هم اکنون در دانشگاه شریف در حال برگزاری است، گفت: اگر دانشگاهی اثرگذاری اجتماعی داشته باشد باید بتواند در حوزه اقتصاد دانش بنیان و توسعه فناوری متناسب با نیاز جامعه فعال باشد.

او افزود: وظیفه اصلی دانشگاه، آموزش و پژوهش است و همه چیز مبتنی بر آن بوده، بنابراین باید بتواند در برای ارتقای بیشتر فناوری، فعالیت کند.

موحدی تصریح کرد: پژوهش‌های بنیادی و پژوهش‌های کاربردی به عنوان دو تحقیق مهم در پژوهشکده‌های دانشگاه شریف انجام می‌شوند و دارای خروجی‌های علمی هستند که منجر به کسب اعتبار جهانی می‌شوند و سرآمدی دانشگاه را در حوزه پژوهش رقم می‌زنند و منجر به اثرگذاری اجتماعی خواهد شد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شریف ادامه داد: اکثر فارغ التحصیلان این دانشگاه در مرکز رشد و پارک علم و فناوری فعالیت می‌کنند.

او گفت: خروجی پژوهش، پژوهش‌های کاربردی، توسعه فناوری، توسعه محصول، تجاری سازی فناوری و ایجاد کسب و کار‌ها و پایداری آن‌ها به جامعه و صنعت می‌رود و سپس به دانشگاه باز می‌گردد.

موحدی بیان کرد: از سال ۷۹ مذکر کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف آغاز به فعالیت کرد و اولین حرکت را در حوزه‌های نوآوری و فناوری انجام داد و به عنوان دانشگاه نسل دوم و سوم و چهارم و اثرگذار انجام داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۲ ۲۲ آذر ۱۴۰۰
سیستم آموزشی کشور ما به درد سازندگی نمیخوره فقط یه چیز بی ارزش یاد میگیریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۰ ۲۲ آذر ۱۴۰۰
من کارشناسی ارشد دانشگاه خواجه نصیر هستم . تنها چیزی که یاد نمیدن آموزش هست.پژوهش هم شده کپی برداری یه ذره هم به درد کشورم نمیخوره. خودم میدونم با این سیستم هیج اثر مثبتی ندارم تصمیم گرفتم ادامه ندم.واقعا متاسفم با این سیستم فوق العاده بی ارزش اموزشی کشور.