بورل:

باید از هرگونه درگیری نظامی در اوکراین جلوگیری کنیم

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در اظهاراتی درباره درگیری‌های نظامی در اوکراین هشدار داد و مدعی مهار موج پناهجویان شد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در کنفرانسی مطبوعاتی ادعا کرد که تلاش‌های دیپلماتیک اتحادیه اروپا منجر به توقف جریان  پناهجویان از کشور ثالث به بلاروس و سپس به اتحادیه اروپا شده است.

بورل در کنفرانسی مطبوعاتی پس از نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل درباره هرگونه درگیری نظامی در اوکراین هشدار داد و گفت: «باید از هرگونه درگیری نظامی در اوکراین جلوگیری کنیم، زیرا در صورت وقوع مهار آن دشوار خواهد بود.»

او در ادامه با اشاره به اقدامات رئیس جمهور بلاروس برای تحریک پناهجویان در عبور از مرزها، مدعی شد: «الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس هیچ نیت خوبی نداشت و اکنون با مشکل بزرگی مواجه است.»

بورل همچنین اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه را با توجه به شرایط کنونی اوکراین رد کرد.

به تازگی تنش‌ها بین روسیه و اوکراین بالا گرفته است. ماه گذشته «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا مدعی شد که روسیه نیرو‌های خود را در نزدیکی مرز اوکراین افزایش داده است و قصد حمله دارد و همین مسئله آغاز تنش‌ها را به همراه داشت.

مسکو برخلاف ادعا‌های غرب و ناتو بار‌ها اعلام کرده است که قصد حمله به کی‌یف را ندارد. با این حال، ناتو ادعا می‌کند روسیه سلاح‌های سنگین و نیرو‌های نظامی بسیاری را در مرز اوکراین مستقر کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار