معاون دانشگاه شیراز استفاده نکردن از ظرفیت‌های علمی و پژوهشی را نوعی کفران نعمت دانست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمدهادی صادقی در آیین افتتاح نمایشگاه دستاورد‌های پژوهش و فناوری در شیراز و آغاز به کار هفته پژوهش و فناوری در فارس استفاده نکردن از ظرفیت‌های علمی و پژوهشی را نوعی کفران نعمت دانست و گفت: دستگاه‌های اجرایی بعضا خود دارای ظرفیت‌های پژوهشی خوبی محسوب می‌شوند که اگر کنار دانشگاه قرار گیرند، نتایج پربرکتی رقم خواهند زد.

او افزود: این هفته فرصتی است تا نتیجه تلاش‌های یکساله تحقیقاتی و پژوهشی مطرح و معرفی شود.

صادقی با بیان اینکه از هفته پژوهش و فناوری نباید تنها به عنوان یک ویترین نمایشگاهی استفاده شود، تاکید کرد: باید زمینه‌ای برای تعامل بیشتر نسبت به قابلیت‌های علمی و پژوهشی، بستری مناسب برای ادامه کار و فعالیت‌های اثربخش پژوهشی در مدیریت استان و سطح ملی ایجاد شود.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شیراز با بیان اینکه شیراز، شهری دانشگاهی است و چشم شیراز، دانشگاه است، عنوان کرد: افتخار شیراز دو محور است؛ یکی حرمی که نماد معنویت است و دیگری دانشگاه و مرکزیت این شهر به عنوان شهر علم است.

صادقی بیان کرد: گذشته شیراز بسیار پر افتخار است و از این نظر می‌توانیم این گذشته را نه تنها احیاء کنیم که اثرگذارتر از قبل احصاء شود.

او استفاده نکردن از ظرفیت‌های علمی و پژوهشی را نوعی کفران نعمت تلقی و خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی بعضا دارای ظرفیت‌های پژوهشی خوبی هستند که اگر کنار دانشگاه قرار گیرند، هم افزا شده و نتایج پر برکتی رقم خواهند زد.

صادقی همچنین استفاده نکردن از قابلیت‌های پژوهشگران را هم نوعی کفران دانست و افزود: دانشمندان ما نیازی ندارند و نیازمند بهره برداران تحقیقات و پژوهش‌ها هستند. دانشمندان ما موظف به در معرض گذاشتن خود هستند و درد و درمان را هم می‌دانند و برای اظهار آن‌ها تلاش می‌کنند و این مسئولان دستگاه‌های اجرایی هستند که باید برای استفاده از این ظرفیت‌ها، تلاش کنند.

او همچنین بیان کرد: تیم مدیریتی فعلی استان فارس از اساتید و فرهیختگان دانشگاهی و علمی تشکیل شده که هم در استانداری و هم در سازمان برنامه و بودجه انتظاراتی را ایجاد می‌کند تا از توانمندی‌های علمی به نحو موثری در ارتقای مدیریت استان و رفع مشکلات کشور استفاده شود.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شیراز اضافه کرد: در این مقطع از مدیریت استان کوتاهی در بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی هیچ توجیهی نخواهد داشت، چرا که باید توانمندی‌های علمی را معطوف به حل مسائل و مشکلات مختلف صنعتی، اجتماعی، اقتصادی و ابعاد دیگر کنیم.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار