آغاز طرح ساماندهی دستفروشان ملکان

شهردار ملکان از آغاز طرح ساماندهی دستفروشان و رفع سد معبر در این شهر خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،کاظمی شهردار ملکان خاطرنشان کرد: سد معبر یکی از معضلات دیرینه شهر ملکان و بسیاری از شهر‌های دیگر بود که رفع آن نیازمند اجرای طرح‌های مدون شهری است.

وی ادامه داد: در سال‌های اخیر گسترش پدیده دستفروشی، بی توجهی شهروندان به قوانین شهری و حقوق شهروندی و از طرفی کم عرض بودن معابر و بسیاری عوامل دیگر باعث نارضایتی شهروندان و عابرین پیاده این شهر شده است.

وی با انتقاد از کم توجهی به بحث کنترل سد معبر در سطح شهر ملکان طی سال‌های اخیر اضافه کرد: طرح ساماندهی دستفروشانی و رفع سدمعبر براساس مصوبه شورای ترافیک شهرستان ملکان و در راستای اجرای ماده ۵۵ قانون شهرداری ها، با همکاری دادستانی، نیروی انتظامی، اتاق اصناف و سایر نهاد‌ها و با استفاده از شیوه‌های منطقی و معقول و رعایت وضعیت اقتصادی و معیشتی اصناف و دستفروشان اجرا می‌شود.

وی گفت: بر این اساس شهرداری و شورای اسلامی شهر ملکان در حال شناسایی نقاطی جهت ایجاد بازارچه‌های دایمی و موقت در محلات شهر برای انتقال دستفروشان هستند.

وی افزود: بساط گستری مغازه داران در پیاده روها، اشغال پیاده رو‌ها و خیابان‌ها توسط نمایشگاه‌های خودرو و اشغال معابر به مدت طولانی به وسیله انباشت مصالح و نخاله‌های ساختمانی امری غیرقانونی است.

وی ادامه داد: به همین منظور از کسبه و عموم شهروندان ملکان درخواست می‌شود نسبت به جمع آوری اجناس و آزادسازی پیاده رو‌ها و خیابان‌ها اقدام کنند.

وی با تاکید بر لزوم همکاری شهروندان در اجرای طرح رفع سدمعبر اضافه کرد: مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر خود را ملزم به اجرای قانون، همراه با رعایت اخلاقیات، حفظ کرامت انسانی افراد و توجه به معاش خانواده دستفروشان می‌داند و برای تحقق این امر بهترین مسیر را انتخاب خواهد کرد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.