در شورای انسجام بخشی صنعت آب و برق مطرح شد؛

هدررفت ۴۰ درصدی آب در شبکه آب روستایی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: در شبکه آب روستایی ۴۰ درصد هدررفت آب داریم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، امامی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی در شورای انسجام بخشی صنعت آب و برق استان گفت: صد درصد جمعیت خراسان جنوبی از آب شرب برخوردار هستند و ۳۸ درصد مشترکین در استان به شبکه فاضلاب متصل هستند.

او گفت: از ابتدای سال نزدیک به ۴۰ روستا به شبکه آبرسانی پایدار متصل شده اند و ۴۰ روستای دیگر هم تا پایان سال آب رسانی می‌شوند و آب پایدار خواهند داشت؛ همچنین در بخش اعتبارات روستایی ۷ برابر رشد داشته و ۵۳۰ میلیارد تومان اعتبار تأمین شده است و در حال حاضر وضعیت مناسبی داریم.

امامی گفت: در بحث هدررفت آب در مناطق شهری و روستایی، امسال با اختصاص ۵۰ میلیارد تومان اعتبار ۲ و نیم درصد کاهش هدررفت آب داشته ایم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: در صورت تخصیص این اعتبار در سر فصل، در کاهش هدررفت آب به میانگین کشوری نزدیک خواهیم شد.

او گفت: در شبکه روستایی ۴۰ درصد و در شبکه شهری ۳۰ درصد هدررفت آب داریم که با اصلاح و نوسازی شبکه و تعویض کنتور باید این آمار کاهش یابد.

سروری مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی نیز در این نشست گفت: در استان ۱۲۵ میلیون متر مکعب میزان برداشت سالانه از آب است که این میزان از ورودی تغذیه سفره‌ها بیشتر است.

او گفت: بیشترین مصرف کننده آب در استان بخش کشاورزی است و با توجه به اجرای طرح کنتورگذاری هوشمند از سال ۹۲ تاکنون، ۲۰۰ میلیون متر مکعب در مصرف آب در این بخش صرفه جویی شده است.

مدیر عامل شبکه آب منطقه‌ای خراسان جنوبی گفت: پنج طرح تغذیه مصنوعی در دست اجرا داریم که برای تخصیص اعتبار آن‌ها دچار مشکل هستیم.

او گفت: با توجه به هزینه بر بودن این طرح کار ناتمام مانده است.

سروری گفت:هدف از این طرح ذخیره سازی سیلاب و رواناب‌ها، کنترل سیلاب و کاهش خسارات است.

قناعت استاندار خراسان جنوبی نیز گفت: موضوع آب یک مهم در کشور است که هم به حیات انسان و هم به پیشرفت هر کشور مربوط می‌شود.

او گفت: یکی از پروژه‌های مهم فولاد قاینات است که باید به جد در نظر گرفته شود؛ چرا که باعث رونق اشتغال و جذب سرمایه گذار است و ما هیچ سرمایه گذاری را نباید از دست بدهیم.

قناعت گفت: آبرسانی برای روستا‌هایی که تانکر دارند هرچه سریعتر انجام شود تا به آب پایدار دسترسی پیدا کنند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: هدررفت آب یک معضل بزرگ است که باید جدی گرفته شود و گزارش کار را مسئولین به من ارجاع دهند و در برخی نقاط باید حساسیت بیشتر شود.

او گفت: در بعضی از ویلا‌ها در روستا‌ها که مصرف آب شان بیشتر است باید تدابیر لازم برای شناسایی و جلوگیری آن انجام شود.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار