تصویب طرح تفصیلی شهر خوی

معاون عمرانی استاندار آذربایجان غربی از تصویب ۵ هزار هکتاری طرح تفصیلی شهر خوی خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، آیدین رحمانی معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی در مراسم  معارفه شهردار جدید خوی با اشاره به اولویت‌های توسعه در شهرستان خوی گفت: وجود مرز رازی و ظرفیت‌های بی‌بدیل در بخش‌های مختلف، این شهرستان آماده سرمایه گذاری و توسعه کرده است.

وی ایجاد در آمد‌های پایدار، اجرای طرح مدیریت پسماند شهری، مدیریت آب‌های سطحی، و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و تکمیل طرح کمربند سبز را از مهمترین طرح‌های ضروری برای تکمیل زیر ساخت‌ها و تداوم توسعه شهر خوی اعلام کرد.

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی همچنین از تصویب طرح تفصیلی شهر خوی خبر داد و گفت: در ۴ هزار هکتار از ۵ هزار هکتار این طرح نیاز به اجرای طرح‌های باز آفرینی شهری است که باید در دستور کار شورا و شهردار خوی قرار گیرد.

حجت الاسلام قاسم‌خانی امام جمعه خوی نیز در این مراسم قبول مسئولیت در نظام اسلامی را لطف الهی دانست و گفت: بهترین الگو برای شهرداران ما باید شهید سردار باکری و رفتار و شخصیت او در دوران مسئولیت شهرداری باشد.

وی افزود: توجه ویژه به مناطق حاشیه نشین، تقویت زیر ساخت‌های شهر وتوسعه گردشگری مذهبی و شایسته سالاری در امورات شهرداری باید در اولویت برنامه‌های شهرداری خوی قرار گیرد.

ایجاد بزرگترین شهرک لجستیک ایران در شهرستان خوی

عادل نجف زاده نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان خوی از تکمیل ساخت پایانه رازی تا پایان سال خبر داد و گفت: بزرگترین شهرک لجستیک ایران نیز در شهرستان خوی ایجاد می شود.

وی محرومیت زدایی از مناطق روستایی رایک اصل اساسی در توسعه پایدار دانست و گفت: در حال حاضر عملیات گازرسانی به ۵۷ روستای این شهرستان در حال اجراست.

نجف زاده همچنین بزودی از بهره برداری از ۲۳ کیلومتر از ساخت جاده خوی قطور رازی خبرداد و گفت: طرح روشنایی فرودگاه خوی هم بزودی با ۲۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل زیر ساخت‌های این فرودگاه و بین المللی شدن آن اجرا می‌شود.

عباسی فرماندار خوی نیز در این مراسم از اجرای ۱۰ طرح بزرگ عمرانی برای تکمیل زیر ساخت‌های خوی خبر داد.

در این مراسم با تقدیر از تلاش‌های محرم اکبرزاده آقای حسن نصرالله پور با حکم وزیر کشور بعنوان شهردار جدید شهر خوی معرفی شد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حمیدرضا
۱۸:۱۹ ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
سلام وعرض ادب طرح تفصیلی شهرخوی نزدیک تقریبا۱۷سال طول کشیدوباعث جلوگیری ازابادانی شهرگردیدوخیلی ازهمشهریان خانه خراب شدندانموقع مصالح ارزان بودمثال اجر۵۰تومان بودالان۳۰۰۰هزار تومان شده وایادرطول ۱۷سال ممانعت ازساخت توسط شهرداری زمین واگذارشدویاخسارات داده شدشخصی که ۱۷سال پیش زمین خریدو۱۷سال پولش خوابیده وشهرداری ازساخت ملکش جلوگیری کرده گناهش چیست چه کسی جوابگوهست وایااولویت شهروندان اسیب دیده هستند ایاشهرداری وطرح تفصیلیش به نفع مردم خوی قدم برداشت یاطرحش با۱حساب سرانگشتی شهروندان خانه خراب شدندوبعلت طو کشیدن طرح خیلیها هم فوت کردندودستشان کوتاه