مدیرکل اموربانوان استانداری اصفهان:

ضرورت اجتماعی حجاب نیازمند پذیرش قلبی و درونی بانوان است

مدیرکل اموربانوان و خانواده استانداری اصفهان گفت: حجاب الزامی برخاسته از ضرورت‌های اجتماعی است اما اگر درونی و موردپذیرش قلبی بانوان قرار نگیرد به شکل مطلوب محقق نخواهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، شادی فضلی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان امروز در آیین افتتاحیه اولین جشنواره استانی "می‌خواهم باشم" در اداره‌کل آموزش‌وپرورش اصفهان گفت: برگزاری چنین جشنواره‌هایی برای تحقق اهداف، نهادینه کردن الگو‌های عملی سبک زندگی ایرانی-اسلامی برای دختران و تبیین نقش الگوی صحیح برای آنان بسیار مهم و مؤثر است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان گفت: هویت دینی زن مسلمان به معنای ویژگی‌ها، منزلت، حقوق و وظایفی است که جایگاه او را در ابعاد انسانی، خانوادگی و اجتماعی تعیین می‌کند.

به گفته وی، در دهه‌های اخیر براثر گسترش نوگرایی و نوسازی در عرصه جهانی تحولاتی در زمینه‌های فرهنگی و ساختاری به وجود آمده است و بر این اساس دستیابی به هویت مناسب در دختران وزنان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و در این میان نقش آموزه‌های دینی در هویت‌یابی جوانان بسیار مهم و کلیدی است.

فضلی با قدردانی از برگزارکنندگان این جشنواره گفت: می‌توان با القای الگو‌ها و سرمشق قرار دادن بزرگان مذهبی به دختران هویت داد و قدرت درونی آن‌ها را در پذیرفتن توانمندی‌ها و اثرگذاری مثبت تقویت کرد.

جشنواره استانی " می‌خواهم باشم" باهدف معرفی و ارائه الگو‌های برتر زن ایرانی اسلامی توانمند در حوزه‌های علمی، ادبی، اجتماعی، فرهنگی، هنری، اقتصادی، سیاسی، هیجانی و ورزشی ویژه دانش آموزان دختر متوسطه اول و دوم استان در اداره‌کل آموزش‌وپرورش اصفهان برگزار شد.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سید محمد
۰۰:۴۸ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
باسلام ده فرمان بدست زنان هر کشور می باشد قدرت ملی ونجات هر کشوری از یوق استکبار را فقط زنان آن کشور می توانند رقم بزنند مادران عفیف وبا هوش می توانند استقلال کشور را بیمه نمایند .
آخرین اخبار