مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی لرستان گفت: ۴۰ میلیارد تومان اعتبار به تکمیل پروژه کتابخانه مرکزی خرم‌آباد در سفر رییس جمهور اختصاص یافت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد، فرشته طهماسبی،مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی لرستان در مراسم بازگشایی کتابخانه حضرت مهدی (عج) شهر خرم‌آباد گفت: در سال ۱۳۸۳ عملیات ساخت کتابخانه عمومی حضرت مهدی (عج) آغاز شد و پس از افتتاح در سال ۱۳۸۷ به علت عدم استحکام بنا در سال ۱۳۹۵ این کتابخانه تعطیل شد.

وی گفت: با مطالعات انجام شده مشخص شد که با مقاوم سازی ساختمان می‌توان این کتابخانه را به چرخه فعالیت برگرداند و کتابخانه حضرت مهدی (عج) با هزینه‌ای بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال علی‌رغم اعتبارات محدود استانی با کمک خیّرین و با ظرفیت‌های موجود مقاوم‌سازی شد.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی لرستان با بیان اینکه کتابخانه حضرت مهدی (عج) در حال حاضر بزرگ‌ترین کتابخانه شهر خرم‌آباد است، افزود: با توجه به اینکه منطقه گلدشت خرم‌آباد تراکم جمعیت بالایی دارد و در مقابل، فضا‌های فرهنگی مانند سرای محله یا فرهنگ‌سرا در این منطقه وجود ندارد، وجود این کتابخانه می‌تواند کمک خوبی برای افراد و علاقه‌مندان به حوزه کتاب و کتابخوانی باشد.

طهماسبی با اشاره به سفر اخیر ریاست جمهوری به لرستان گفت: از ۶۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب برای تکمیل کتابخانه‌های استان در جریان سفر ریاست جمهوری به استان، ۴۰ میلیارد تومان مربوط به کتابخانه مرکزی و ۲۰ میلیارد تومان مربوط به پروژه‌های ساخت کتابخانه در شهر‌های پلدختر، دورود، سلسله و دلفان است که امید است با این مبالغ در آینده نزدیک به بهره‌برداری برسند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.