در ۸ ماهه نخست امسال ۵ میلیارد و ۷۱۴ میلیون تومان زکات در خراسان جنوبی جمع آوری شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، سلم آبادی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی گفت: در ۸ ماهه نخست امسال ۵ میلیارد و ۷۱۴ میلیون تومان زکات در استان جمع آوری شده که این مقدار زکات، شامل زکات واجب، مستحبی، فطریه و کفاره بوده است. 

او گفت: از ۵ میلیارد و ۷۱۴ میلیون تومان زکات جمع آوری شده، ۳ میلیارد و ۳۲۱ میلیون تومان انواع زکات نقدی و ۲ میلیارد و ۳۹۳ میلیون تومان به صورت غیرنقدی به این نهاد اهداء شده است.

سلم آبادی گفت: در این مدت کشاورزان و دامداران به ویژه مؤدیان زکات ۳ میلیارد و ۲۶ میلیون تومان زکات مالی و مستحبی به این نهاد برای کمک به مددجویان و نیازمندان اهداء کرده اند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی گفت: علاوه بر اقلام ۹ گانه زکات واجب شامل غلات اربعه، احشام ثلاثه و نقدین بر اساس فتوای اکثر علما و مراجع به سایر درآمد‌ها و محصولات کشاورزی نیز زکات مستحبی تعلق می‌گیرد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: مردم مؤمن استان نیز در این مدت ۲ میلیارد و ۶۶۸ میلیون تومان فطریه عام، سادات و کفاره عمد و غیر عمد به این نهاد اهداء کرده اند.

او گفت: زکات جمع آوری شده به صورت کمک‌های معیشتی، درمانی، فرهنگی، آموزشی، مسکن، جهیزیه نوعروسان و سایر کمک‌های موردی نیازمندان هزینه شده است.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.