رئیس کمیته امداد کشور گفت: امسال ۹۵۰ میلیارد تومان زکات در کشور پرداخت شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، بختیاری رئیس کمیته امداد  کشور در جلسه شورای زکات خراسان جنوبی با اشاره به اینکه امسال پیش بینی می‌شود پرداخت زکات در کشور هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان باشد گفت: تاکنون ۹۵۰ میلیارد تومان این رقم محقق شده که ۷۵ درصد این مبالغ برای کمک به نیازمندان تخصیص می‌یابد.

وی با تشکر ویژه از صداوسیما در ترویج فرهنگ زکات و دستگاه‌های همچون سازمان تبلیغات و جهاد کشاورزی افزود: صدا و سیما می‌تواند با روایتگری تاثیرات پرداخت زکات را نشان دهد و نقش مهمی در ترویج این فرهنگ داشته باشد.

آیت الله عبادی نماینده، ولی فقیه در خراسان جنوبی هم با اشاره به خدمات شایسته کمیته امداد امام خمینی (ره)، گفت: برخی نهاد‌های توفیقات ویژه دارند و در این بین کمیته امداد امام خمینی با توجه به خدمات رسانی به محرومان افتخاراتی بسیاری آفریده است.

حجت الاسلام مهری مدیر کل امور اجرایی زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) هم با اشاره به اینکه در آیات و روایات تاکید بر پرداخت زکات شده است گفت: رهبر معظم انقلاب هم بر احیای ترویح بیش از پیش فرهنگ زکات در جامعه تاکید کردند که همه باید برای تحقق این امر تلاش کنیم.

سلم آبادی مدیر کل کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی هم با اشاره به اینکه با وجود خشکسالی‌های موجود، خراسان جنوبی یکی از استان‌های پیشتاز در پرداخت زکات است که نشان از دینداری و اعتقاد بالای مردم استان است گفت: سهم خراسان جنوبی امسال در پرداخت زکات با افزایش ۲ برابری نسبت به سال قبل، ۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان است که تاکنون ۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان محقق شده است.

آینه دار مدیر کل صدا و سیمای استان هم با اشاره به اینکه صدا و سیما همچون گذشته آمادگی داد برای ترویج پرداخت زکات با کمیته امداد امام خمینی همکاری کند گفت: در ۳ ماه گذشته بیش از ۲۰۰ دقیقه برنامه در سیما، ۲۰۰ دقیق در صدا، ۳۰ دقیقه در بخش‌های خبری و ۳۰ آیتم در فضای مجازی با موضوه زکات پخش شده است.

حجت الاسلام رضایی مدیر کل تبلیغات اسلامی هم به تعامل این نهاد با کمیته امداد برای ترویج فرهنگ زکات اشاره کرد و گفت: در کنار امامان جماعت روستا و محلی، شبکه مداحان، مسئولان هیئت‌ها و شبکه قرآنی تبلیغات هم آمادگی ترویج زکات در بین مردم را دارند.

انتهای پیام / ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.