جوروند گفت: از جشنواره ملی لاله‌های سرخ حمایت می‌کنیم تا در حوزه تئاتر تبدیل به جشنواره بین المللی شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد جوروند مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: در آذرماه ۳ رویداد مهم تئاتری از جمله تئاتر خوزستان، جشنواره بین المللی تئاتر عربی در سوسنگرد و جشنواره لاله‌های سرخ اندیمشک در استان خوزستان رقم خورد.

او افزود:، اما به جشنواره لاله‌های سرخ اندیمشک به حد کافی پرداخته نشده چرا که این شهرستان معراج استان خوزستان بوده و منشور هزار رنگی از ارزش‌های معنوی است.

شهرستان اندیمشک در ۸ سال دفاع مقدس محل گردهمایی رزمندگانی بود که به سمت جبهه‌های نبرد حرکت می‌کردند و همچنین حادثه مقاومت مردم در ۴ آذرماه ۱۳۶۵ در این جا اتفاق افتاد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: برای اینکه جشنواره ملی تئاتر لاله‌های سرخ تبدیل به جشنواره بین المللی شود به کمک مسئولان شهرستانی و استانی نیازمندیم تا بتوانیم دبیرخانه این جشنواره را به صورت بین المللی هزینه و مدیریت کنیم.

همچنین در سال آینده میزبان کار‌هایی باشیم که از کشور‌های دیگر فرستاده می‌شوند با موضوع و مفهوم این جشنواره و حتی می‌توان با اضافه کردن موضوعات مقاومت و شهادت که مفاهیم جهانی هستند شاهد پویایی بیشتر این جشنواره باشیم.

این مقام مسئول در ادامه از تمام هنرمندان و افرادی که در برگزاری این جشنواره تلاش کرده بودند، قدردانی کرد و گفت، جشنواره لاله‌های سرخ اندیمشک در سال‌های پیشین برای دوره‌ای تعطیل شد که با حمایت‌های برخی مسئولان اندیمشک توانستیم دوباره آن را برگزار کنیم.

بیست و هفتمین جشنواره ملی تئاتر لاله‌های سرخ به دبیری علی بازگیر از ۲۰ تا ۲۳ آذرماه ۱۴۰۰ در اندیمشک برگزار شد و امروز در اختتامیه این جشنواره نفرات برگزیده معرفی شدند همچنین داوران این جشنواره علی اوسیوند، فرهاد قائمیان و نادر برهانی مرند بودند.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.