سلیمانی گفت: همکاری با کشور‌های عضو سازمان همکاری اقتصادی (اکو) و بهره‌گیری از سازوکار‌های عملی برای مقابله با حوادث فاجعه‌آمیز و کاهش آثار آن‌ها یک ضرورت است.

به گزارش روابط عمومی بیمه مرکزی، غلامرضا سلیمانی در جمع رؤسای هیات‌ها، معاون سازمان همکاری اقتصادی اکو و اعضای آن گفت: موقعیت جغرافیایی کشور‌های عضو اکو، جزو مناطق حادثه خیز جهان است به طوری که هرساله شاهد وقوع حوادثی نظیر زلزله، سیل و ... در کشور‌های منطقه هستیم که خسارت‌های جانی و مالی فراوانی را در این مناطق ایجاد می‌کند.

وی از برنامه‌های متنوع سازمان ملل متحد برای کاهش ریسک بحران‌های بین‌المللی، منطقه‌ای و ملی خبر داد و تصریح کرد: کشور ایران نیز برنامه‌های متعددی در سطح ملی در خصوص کاهش ریسک بحران به انجام رسانده و بیمه مرکزی  تمهیداتی را در زمینه بیمه بحران و حوادث فاجعه آمیز اجرا کرده است.

رئیس شورای عالی بیمه از افزایش ظرفیت، ایجاد ساختار‌های جدید بیمه اتکایی، تصویب قوانین و مقررات، تغییر در ساختار‌های موجود، فعال شدن شرکت‌های استارت آپی و اینشورتک‌ها و همچنین تشکیل مرکز توسعه مدیریت ریسک به عنوان ساختار‌های توسعه‌ای یاد کرد و افزود: بازار بیمه ایران متشکل از ۳۴ شرکت فعال در زمینه بیمه‌های زندگی، غیرزندگی و اتکائی است و کل حق بیمه تولیدی این صنعت درسال ۲۰۲۰ معادل ۱۹.۳ میلیارد دلار و خسارت پرداختی آن معادل ۱۱.۸ میلیارد دلار بوده است.

وی از همه گیری ویروس کووید ۱۹ و سیل مارس ۲۰۱۹ در کشور ایران به عنوان دو چالش اساسی صنعت بیمه در سال‌های اخیر نام برد و اظهار داشت: صنعت بیمه عملکرد خوبی در این زمینه داشت به گونه‌ای که در بیماری کووید ۱۹ خسارت پرداختی به بیمه گذاران حدود ۳۲۰ میلیون دلار بوده است.

سلیمانی افزود: در حادثه سیل نیز تمامی خسارات این حادثه به زیرساخت‌های بنیادی و منازل مسکونی بیش از ۳.۴ میلیارد دلار بود به گونه‌ای که تنها در بخش منازل مسکونی تعداد ۱۶۳ هزار و ۶۹۷ واحد دچار خسارت شدند و خسارت تعداد ۱۰۵ هزار واحد به میزان ۳۱ میلیون دلار از طریق صنعت بیمه جبران شد.

وی خاطرنشان کرد: در پی این حادثه، قانون تأسیس صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی ساختمان در مجلس شورای اسلامی در سال ۲۰۲۰ به تصویب رسید.

وی در ادامه، پیچیدگی مباحث مدیریت بحران و ارائه راهکار‌های بیمه‌ای را مستلزم انجام پژوهش‌ها و تحقیقات علمی کاربردی و بروز ارزیابی کرد و گفت: بر همین اساس پژوهشکده بیمه وابسته به بیمه مرکزی، برای پاسخگویی به نیاز‌های پژوهشی و توسعه تحقیقات علمی-کاربردی در صنعت بیمه، آمادگی کامل دارد که نسبت به راه اندازی میز تخصصی بیمه حوادث فاجعه­ آمیز و خسارت‌های بزرگ اقدام کند.

وی از تمایل ایران به همکاری در حوزه‌های مختلف، نظیر انجام پژوهش‌های بیمه‌ای و اجرای پیشنهادات کاربردی نهاد‌های بین المللی خبر داد و ابراز امیدواری کرد که با افزایش تعاملات و همکاری‌های بیمه‌ای بین کشور‌های عضو اکو بتوان در کاهش خسارت‌های بوجود آمده نقش شایان توجهی را در منطقه ایفا کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۰:۰۴ ۰۸ دی ۱۴۰۰
فکرمیکردم بیمه تکمیلی درمان واسشون مهمه مگه چنددرصدجامعه ماشینnتومنی دارن؟یاخانه؟!
آخرین اخبار