به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، جبار کوچکی نژاد نماینده مردم رشت در مجلس در صحن علنی امروز مجلس و در تذکری درباره لایحه رتبه بندی معلمان گفت: ۳ ماده از لایحه رتبه بندی معلمان تصویب و ارجاع شده است، ولی مشکلی که هم اکنون وجود دارد این است که لایحه رتبه بندی به سمتی رفته که قانون خدمات کشوری از آن بیرون آمده است. قرار بوده معلمان به اندازه ۸۰ درصد اعضای هیات علمی حقوق بگیرند، ولی در ماده ۷ رتبه بندی فرهنگیان محدود شده اند و فقط ۱۰ درصد از آنها میتوانند بر اساس این تقسیم بندی از مزایای رتبه بندی برخوردار شوند.
کوچکی نژاد در ادامه میگوید که این محدودیت در آموزش عالی وجود ندارد، ولی در آموزش و پرورش ایجاد شده و حق فرهنگیان ضایع شده و با این شرایط ارتقا معلمان از بین میرود و معلم انگیزهای نخواهد داشت. رتبه بندی شفافیت لازم را ندارد.
محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر گفت: این مسئله درست نیست و دلیل آن این است که هدف ما در رتبه بندی ارتقا منزلت و جایگاه معلمی را در جامعه اسلامی و آموزش و پرورش برجسته کنیم. در ماده ۲ بند ۲ وقتی تعاریف مشخص شده معلمان را تعریف کرده ایم. این رتبه بندی فقط برای معلمان است، ولی شامل بخش های اداری و خدماتی نمی شود.
رئیس مجلس شورای اسلامی معتقد است، معلم باید بالاتر از خدمات کشوری باشد، ولی کسانی میتوانند شامل رتبه بندی شوند که شغل معلمی داشته باشند. معلم یعنی اینکه سر کلاس برود حتی اگر مدیر مدرسه هم باشد در صورتی میتواند شامل رتبه بندی شود که ۲۴ ساعت در هفته تدریس کند. باید از اضافه کردن تعریفهای دیگر به معلم خوداری کنیم.
جبار کوچکی نژاد در ادامه صحبتهای قالیباف و در توضیح بیشتر گفتههای خود گفت: یک معلم اگر مامور ویژه دفتر نماینده مجلس بشود، یا فرماندار و بخشدار هم بشود به عنوان مثال برای یک الی دو سال، باید مشمول رتبه بندی معلمان شود و اینکه این محدودیت برقرار شده درست نیست و باید شامل رتبه بندی شود.
قالیباف بار دیگر در پاسخ به این نماینده توضیح داد: هر کسی که هیات علمی دانشگاه باشد، ولی تدریس انجام ندهد نمیتوان او را هیات علمی دانشگاه دانست. معلمی هم که فرماندار شود دیگر معلم محسوب نمیشود.
انتهای پیام/
نکته ای هست که لازم دانستم بیان کنم. معلم با وجدانی که به خاطر ضعف جسمی و بیماری به جهت اینکه کوتاهی در حق دانش آموز نکند از امر تدریس کنار می رود و معاون می شود چه حکمی در موردش صادر می شود؟
او می توانست سر کلاس بماند و تدریس را لنگ لنگان ادامه دهد اما به حکم وجدان نماند.
این رتبه بندی و افزایش حقوق باید فقط مخصوص معلمان باشد و نه مدیر و معاون و حتی کارمندان اداره آموزش و پرورش.
چون افرادی که در نزدیکی بازنشستگی هستند معمولا مدیر و معاون میشن تا با حقوق بیشتری بازنشسته بشوند و متاسفانه برخی مثل عقده ای ها نسبت به معلمان سختگیری می کنند و چون مدیریت هم بلد نیستند باعث هرج و مرج مدرسه ها میشن.
واقعا مدیر و معاون ها نباید شامل رتبه بندی شوند.
میشه بدونم حقوق معلم ها چقدره؟ امسال کنکور دارم ایا ارزشش روداره؟
واقعا در حق معلمی که سر کلاس تدریس دارد سالهاست اجحاف شده . چرا که سخت ترین کار و مهمترین کار را در آموزش و پرورش عهده دار است . چرا باید با مدیر و معاون اینهمه تفاوت حقوق داشته باشد . واقعا باید تاسف خورد . بیشترین حقوق باید به معلم اختصاص داده شود . و معاونین و مدیران فقط باید مبلغی جهت کار تابستان به عنوان اضافه کار بگیرند . همین
شما رتبه بندی را محدود به ده درصد معلمان کردین
جناب آقای قالیباف ، شایسته بود حضرتعالی با معلمان و فرهنگیان مشورت نموده و عواقب اجرای چنین تصمیمی رو بررسی می کردین
کرونا به همه خانواده ها فهماند که معلم بودن با سواد و مدرک تحصیلی داشتن فرق دارد.
اگر می بینید که حال و روز فرهنگ جامعه بد می شود، به خاطرجهل مردم نسبت به مقام معلم و عدم توجه مسئولان به معیشت معلم است.
فردی که آشغال های ما رو جمع می کنه تا مگس و پشه و حشرات موزی و بوی فساد اذیتمون نکنه نباید حقوق مطلوب بگیره؟؟
یک کارگر نباید حقوق مطلوب بگیره؟؟
حتی یک فرد بیکار یا بیمار هم باید حمایت بشه
پس همه افراد محترم هستند و باید کرامت انسانی برای همه رعایت بشه
الان چه معنی می ده حقوق های 3 میلیون و 2 میلیون و 4 میلیون؟؟؟؟