فرمانده نیروی‌انتظامی شهرستان رزن گفت: امنیت حاصل تلاش و کوشش مردم و همه ارگان‌ها است و افزایش اشتغال و رونق اقتصادی باعث کاهش جرائم می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،مظاهر علیجانی، فرمانده نیروی‌انتظامی شهرستان رزن با بیان اینکه رسانه‌ها در ارتقای امنیت نقش اساسی دارند، گفت: امنیت زمینه‌ساز همه فعالیت‌ها است و تمام اقشار جامعه برای امنیت باید قدمی بردارند.

او با بیان اینکه عملکرد درست ادارات، همراه با ارائه خدمات بهداشتی و مشاوره‌ای در کاهش جرم موثر است، افزود: افزایش اشتغال و رونق اقتصادی باعث کاهش جرائم می‌شود که ارگان‌ها باید این زمینه را فراهم کنند.

فرمانده نیروی‌انتظامی شهرستان رزن با اشاره به پیشگیری وضعی توضیح داد: پیشگیری وضعی یعنی با رعایت موازین ایمنی و آگاه‌سازی مردم هزینه‌های جرم را برای مجرمان بالا ببریم؛ در نتیجه نصب دوربین، هشدار خطر، مراقبت از مال و اموال، نصب نرده در و پنجره، نصب در فلزی، استفاده از قفل کتابی و بسیاری از اقدامات دیگر به‌عهده خود افراد است که می‌تواند در ارتقای امنیت و پیشگیری از جرم مفید و موثر باشد.

علیخانی عنوان کرد: به واسطه تلاش‌های شبانه‌روزی و جهادی، شاهد کمترین وقوع جرم در مقایسه به سایر شهرستان‌ها هستیم.

او با بیان اینکه یک درصد جرم و جرائم استان متعلق به رزن است، ادامه داد: در حوزه کشف سرقت، ۱۲۸ درصد نسبت به وقوع سرقت‌ها، کشفیات داشته‌ایم، جرائم خشن و آزاردهنده و سرقت‌های مهمی در سطح شهرستان وجود نداشته و در کشف کالای قاچاق و دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال عملکرد موفقی به ثبت رسیده است.

فرمانده نیروی‌انتظامی شهرستان رزن از کشف هفت مورد زمین‌خواری با کمک ادارات خبر داد و گفت: از ابتدای شروع پیک پنجم کرونا در بحث اعمال محدودیت‌ها، نیروی‌انتظامی حدود دو ماه در ورودی شهرستان‌ها اقدام به کنترل تردد‌ها و همچنین نقش پشتیبانی ادارات صنعت و معدن و شبکه بهداشت را ایفا کرد.

علیخانی افزود: مشارکت مردم، تلاش نیروی‌انتظامی، حمایت ائمه جماعات شهرستان باعث خروجی خوبی به نام امنیت پایدار در شهرستان رزن شد.

منبع:ایسنا

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار