تنظیم بازار و جلوگیری از تعطیلی کارخانه‌های تولید شکر

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت: تنظیم بازار و جلوگیری از تعطیلی کارخانه‌های تولید شکر با افزایش تولید علت ساخت انبار جدید است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عبدعلی ناصری، مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت: تنظیم بازار و جلوگیری از تعطیلی کارخانه‌های تولید شکر با افزایش تولید علت ساخت انبار جدید است.

او افزود: به دلیل افزایش تولید شکر سفید و عبور از ظرفیت اسمی، ظرفیت انبار‌ها تکمیل می‌شد و با افزوده شدن انبار جدید نگرانی بابت تعطیلی کارخانه‌های شکر با افزایش تولید و پر شدن انبار‌ها وجود ندارد.

ناصری اضافه کرد: شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی بیش از ۴۰ درصد شکر مورد نیاز کشور را تامین می‌کند و با افتتاح این انبار‌ها امکان ذخیره و توزیع مناسب این کالای استراتژیک در کشور فراهم می‌شود و انبار جدید فارابی ظرفیت ذخیره‌سازی پنج هزار تن شکر دارویی و ۲۰ هزار تن شکر سفید را دارد.

تورج بهادری مدیرعامل کشت و صنعت حکیم فارابی گفت: کشت و صنعت فارابی اولین گام را در افزایش ظرفیت انبار‌های شکر برداشت و در سایر واحد‌های نیشکری نیز همین اقدام انجام می‌شود.

او افزود: نیشکر فارابی تنها تولید کننده شکر دارویی در خاورمیانه است و نقشی بی‌بدیل برای صنایع دارویی دارد، بنابراین ساخت یک انبار ذخیره شکر دارویی ضروری بود.

بهادری اضافه کرد: انبار شکر دارویی مطابق با استاندارد‌های جهانی و بهداشتی ساخته شده است و با افتتاح این انبار، شرکت‌های داروساز نگرانی و دغدغه‌ای بابت تامین شکر دارویی مورد نیاز در طول سال ندارند.

مدیرعامل کشت و صنعت حکیم فارابی گفت: با توجه به ظرفیت بالای نیشکر فارابی در تصفیه شکر و رکورد‌های ماندگار در تولید شکر سفید، انبار موجود کفاف این حجم از تولید را نمی‌داد و انبار جدید با هدف افزایش ذخیره شکر و امکان تولید بیشتر ایجاد شد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.