رئیس اداره حقوقی منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت:با گذراندن دوره‌های آموزشی ویژه, ماموران منابع طبیعی ضابط دادگستری می‌شوند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، علیرضا قاسمی ،رییس اداره حقوقی منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان بیان کرد:ماموران منابع طبیعی پس از گذراندن یک دوره آموزشی و دریافت کارت ویژه به عنوان ضابطان خاص دادگستری فعالیت می‌کنند.

او در حاشیه برگزاری کارگاه آموزشی ماموران منابع طبیعی استان همدان به عنوان ضابطان خاص دادگستری، افزود: ماموران منابع طبیعی بر اساس ماده ۵۴ قانون حفاظت و بهره‌برداری در ردیف ضابطان خاص دادگستری محسوب شده و هرگونه تخریب و تصرف در اراضی ملی و منابع طبیعی اتفاق بیفتد، می‌توانند با نظر دادستان آن را متوقف و نسبت به تشکیل پرونده و معرفی فرد خاطی اقدام کنند.

رئیس اداره حقوقی منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان افزود: به منظور فراگیری مهارت‌های لازم ضابطان و آمادگی ماموران منابع طبیعی برای ایفای نقش و وظایف قانونی، کلاس آموزش ضابطان دادگستری برای کارکنان اداره منابع طبیعی و آبخیزداری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و همزمان به صورت وبینار برای ادارات منابع طبیعی شهرستان‌ها برگزار شد.

قاسمی گفت : ماموران منابع طبیعی به عنوان ضابط دادگستری، برای دریافت کارت ضابطین دادگستری نخست باید آموزش‌های لازم را زیر نظر دادستان عمومی و انقلاب شهرستان‌ها فرا بگیرند و پس از گذراندن دوره آموزشی کد ویژه دریافت کنند.

او ادامه داد: ماموران یگان حفاظت، محافظان و کارشناسان اداره حقوقی با حضور در این دوره آموشی با وظایف و اختیارات ضابطان در حفظ و حراست از منابع ملی آشنا شده و مسائل مربوط به نحوه تنظیم پرونده تخلف کیفری، تکمیل پرسشنامه‌ها و نحوه ارتباط با متصرفان و تخریب کنندگان اراضی ملی و روش‌های پیگیری پرونده در مراجع قضایی را فرا گرفتند.

رئیس اداره حقوقی منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان تاکید کرد: ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی بر اساس قانون در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تصرف در اراضی ملی و منابع طبیعی با نظر دادستان آن را متوقف کرده و نسبت به تشکیل پرونده و معرفی فرد خاطی اقدام کنند.

قاسمی گفت: این دوره آموزشی با حضور ۳۰ نفر از کارکنان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان و ادارات شهرستانی شامل مامورین یگان حفاظت، محافظین، کارشناسان اداره حقوقی و برخی ادارات ستادی برگزار شد.

به استناد ماده ۳ آیین دادرسی کیفری و ماده ۵۴ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع کشور ماموران منابع طبیعی منوط به گذراندن دوره‌های آموزشی و دریافت کارت ویژه در ردیف ضابطان خاص دادگستری قرار می‌گیرند.

منیع ایرنا

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.