فضانورد ناسا با حدود ۱۱ ماه زندگی در ایستگاه فضایی بین المللی رکورد طولانی‌ترین ماموریت فضایی توسط یک زن را به نام خود ثبت کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از space، کریستینا کخ، فضانورد ناسا در حال شکستن رکورد‌ها و الهام بخشیدن به نسل بعدی است. کریستینا کخ ۳۲۸ روز را در فضا گذراند. این طولانی‌ترین ماموریت فضایی یک زن و دومین پرواز طولانی پس از سفر اسکات کلی به حساب می‌آید. کخ در ایستگاه فضایی بین‌المللی در تحقیقات مختلفی شرکت کرد. کخ در گفت‌وگو با Space گفت:" کشف فضا و درک اسرار منظومه شمسی واقعاً مهم است و تأثیر مثبتی دارد. من فکر می‌کنم این از بزرگترین دلایل چرایی داشتن برنامه پرواز فضایی است. من در چند فعالیت کلیدی STEM (علم، فناوری، مهندسی و ریاضیات) در فضا شرکت کرده ام. یکی از این فعالیت‌ها مجموعه‌ای از آزمایش‌های طراحی شده توسط دانش آموزان به نام ژن‌ها در فضا بود. الهام بخشیدن به نسل بعد از اهداف من است. حدود ۱۱ ماه در ISS بودم."

کریستینا کخ

برنامه تحقیقاتی Genes in Space  چیست؟

برنامه تحقیقاتی Genes in Space توسط بوئینگ حمایت می‌شود. این برنامه یک مسابقه سراسری برای دانش آموزان کلاس‌های ۷ تا ۱۲ است. دانش آموزان با استفاده از DNA برای رسیدگی به یک مشکل واقعی در پرواز فضایی آزمایشی را طراحی می‌کنند. طرح برنده در ایستگاه فضایی اجرا می‌شود. کخ در آزمایش Genes in Space-۶ شرکت کرد. این اولین آزمایشی بود که از فناوری CRISPR در فضا استفاده کرد. در بخشی از آزمایش، DNA مخمر در هر دو رشته بریده شد و آسیب قابل توجهی ایجاد کرد. سپس نحوه ترمیم مخمر تجزیه و تحلیل شد. یکی از اشکالات پرواز فضایی آسیب رساندن تشعشعات فضایی به DNA انسان است. روی سیاره زمین، بدن می‌تواند خود را با افزودن یا حذف پایگاه‌های DNA یا حتی پیوستن مجدد قطعه بدون تغییر آنها، ترمیم کند. با این حال، این مورد در میکروگرانش تاکنون مورد مطالعه قرار نگرفته است.

ماموریت فضایی

فضانوردان از طریق هدست با محققان روی زمین ارتباط برقرار می‌کنند. در میکروگرانش مایعات همیشه مانند روی زمین کار نمی‌کنند، بنابراین تیم مجبور شد برخی از مسائل غیرمنتظره را حل کند. یکی از دیگر فعالیت‌های بزرگ مرتبط با STEM بازی با اسلایم بود. در سال ۲۰۲۰، Nickelodeon با هدف علاقه‌مند کردن کودکان در سراسر جهان به STEM به فضا پرتاب شد. اسلایم‌ها در فضا رفتار جالبی دارند. یکی از فعالیت‌های مورد علاقه کخ، تعامل با بچه‌ها است. تعامل با دانش‌آموزان و بچه‌های مختلف راهی عالی برای اطمینان از داشتن مهندسان، دانشمندان و فضانوردان در آینده است. برنامه‌هایی مانند Genes in Space یک راه عالی برای جلب توجه دانش آموزان است. کریستوف میسکویتا برنده فعلی مسابقه است. آزمایش او به نام Genes in Space-۸ در حال حاضر در ایستگاه فضایی در حال انجام است. Misquitta بر این باور است که آزمایش او بخشی از یک روند بزرگتر در فضا است که علم و مفاهیم فضایی را به طور کلی برای عموم قابل دسترس‌تر می‌کند.

ایستگاه فضایی بین المللی

اهداف ماموریت آرتمیس 

مگان مک آرتور فضانورد ناسا آزمایش میسکویتا را در ایستگاه فضایی انجام داده است. میسکویتا توانست نحوه پیشرفت آزمایش را از طریق افراد آزمایشگاه ملی ISS دنبال کند. برنامه بزرگ بعدی ناسا برای پرواز‌های فضایی آرتمیس است. کخ یکی از هجده فضانورد در این برنامه است. هدف این ماموریت فرود اولین زن و مرد قبل از پایان این دهه روی ماه است. همچنین اولین فرد رنگین پوست هم از طریق این ماموریت بر روی ماه فرود می‌آید. کخ در اولین راهپیمایی فضایی تماماً زنانه در تاریخ، در کنار جسیکا میر فضانورد دیگر ناسا شرکت کرد. تابستان امسال سه آزمایش مختلف به فضا فرستاده شد. یکی از این ماموریت‌ها در مورد چگونگی رشد گیاهان در ریزگرانش است. جردن دین، یکی از اعضای گروه ۷۱۹۲، به Space گفت:" دانه‌های گوجه‌فرنگی، دانه‌های فلفل و دانه‌های علف لیمو به این دلیل انتخاب شدند که منابع خوبی از انرژی تجدیدپذیر، غذا و دارو هستند."


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار