معاون بازرگانی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت:استان اصفهان رتبه دوم حوزه کسب و کارهای مجازی را به خود اختصاص داده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، اسماعیل نادری معاون بازرگانی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان امروز در نشست خبری دومین نمایشگاه مدیریت کسب و کار، گفت: زمانی که صحبت از مقوله کسب و کار می‌شود، حوزه‌های مختلف تولید، صنعت، شرکت‌های دانش بنیان و ... را در بر می‌گیرد، البته کسب و کار‌های مجازی را نیز می‌توان با همان دید در نظر گرفت.

وی با اشاره فعالیت ۸۷۰۰ واحد صنعتی و ۱۸۵ هزار واحد صنفی فعال در استان اصفهان، گفت: استان اصفهان رتبه دوم حوزه کسب و کار‌های مجازی را به خود اختصاص داده، البته امروز واحد‌های مجازی فعال در استان نیازمند حمایت هستند.

معاون بازرگانی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با بیان اینکه ۱۲۰۰ واحد در استان اصفهان صادرات انجام می‌دهند، گفت: با وجودی که اصفهان، استانی مرزی نیست در رتبه پنجم و یا ششم صادرات کشور قرار دارد.

وی با بیان اینکه در استان اصفهان قابلیت فعالیت یک کسب و کار برتر ایجاد شده است، گفت: البته برخی کسب و کار‌های استان همچون صنایع چالش‌هایی دارند و موجب آلودگی می‌شوند، اگرچه طبق آمار بیشترین عامل آلودگی اصفهان خودرو‌ها هستند، بنابراین راهکار توسعه کسب و کارها، شکل گیری صنایع سبز و دانش بنیان و همچنین ایجاد فروشگاه‌های مجازی است که امیدواریم با برنامه ریزی بخش خصوصی فعالیت آن‌ها رونق بگیرد.

نادری گفت: خوشبختانه امروز در بحث تسهیل صدور مجوز‌ها به صورت مجازی در حوزه اصناف شاهد اتفاقات خوبی هستیم.

برگزار کننده دومین نمایشگاه مدیریت کسب و کار اصفهان نیز در این نشست با بیان اینکه این نمایشگاه امسال اول تا چهارم دی ماه برگزار می‌شود، گفت: این نمایشگاه با حضور مجموعه‌های در حوزه چاپ و تبلیغات، رسانه برندینگ، آموزش و مشاوره کسب و کار به عنوان اصلی‌ترین بخش‌های نمایشگاه حضور خواهند داشت.

علی میرجمالی گفت: این نمایشگاه با هدف و رسالت کمک به مدیران کسب و کار و بهبود فضای کسب و کار برگزار می‌شود.

وی گفت: نمایشگاه‌های تخصصی، معمولا محصول محور هستند و مدیران را درگیر می‌کنند، اما این نمایشگاه مدیران صنعت، صنفی، بازرگانی و شرکت‌های دانش بنیان را درگیر می‌کند.

وی با بیان اینکه حوزه کسب وکار گسترده وسیعی دارد و دستگاه‌های بسیاری را در این نمایشگاه درگیر کرده ایم، گفت: سازمان صمت، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اداره کل ارشاد، اداره کل فنی و حرفه ای، اتاق اصناف، اتاق تعاون، شرکت شهرک‌های صنعتی استان، خانه صنعت، معدن و تجارت، اتاق بازرگانی، مرکز آموزش بازرگانی، اتحادیه‌های صنفی مختلف و ... را در این نمایشگاه درگیر کرده ایم.

مجری برگزاری دومین نمایشگاه مدیریت کسب و کار اصفهان، گفت: تاکنون ۶۲ برند در حوزه چاپ و بسته بندی، تبلیغات، آموزش و مشاوره کسب و کار حضور دارند، همچنین در این نمایشگاه به جز غرفه‌های موجود، ایستگاه آموزش، ایستگاه مشاوره در حوزه‌های مختلف، ایستگاه کتاب در حوزه کسب و کار برپا می‌شود و همچنین خبرنامه الکترونیک تمام اخبار نمایشگاه را اطلاع رسانی می‌کند و ویژه نامه نمایشگاه به صورت چاپی هم روز نخست این نمایشگاه توزیع می‌شود.

وی گفت: یکی از مشکلات کسب و کار نداشتن مشاوران تخصصی در حوزه‌های مختلف است، بنابراین در این نمایشگاه در نظر داریم مشاوران متخصص حوزه‌های مختلف کسب و کار و تبلیغات و ... حضور داشته باشند، چراکه داشتن مشاوران متخصص به شدت در رونق فضای کسب و کار نقش دارد.

میرجمالی با بیان اینکه یکی از بخش‌هایی که مقفول مانده در مدیریت کسب و کار، حوزه رسانه است، گفت: مدیران کسب و کار‌ها باید با رسانه‌ها در ارتباط باشند، بنابراین در این نمایشگاه پاویون تخصصی رسانه دایر می‌شود.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.