رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: به زودی ۴ هزار و ٧٠٠ تن گوشت مرغ به بازار سیستان و بلوچستان عرضه می‌شود.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان  ،  از زاهدان ،  محمدعلی نیکبخت رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان در نشست   قرارگاه امنیت غذایی استان سیستان و بلوچستان گفت: در حال حاضر ظرفیت تولید مرغداری‌های استان می‌تواند ٣٠ درصد نیاز مردم را تامین می‌کند و ٧٠ درصد بصورت مرغ کشتار روز و مرغ و منجمد از سایر استان‌ها خصوصا خراسان جنوبی تأمین می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: ایجاد ۴٣٠ مرغداری جدید برای خودکفایی در تولید گوشت مرغ در برنامه سازمان است و پیش بینی می‌شود با روند ساخت و ساز واحد‌های مرغداری جدید و با همکاری دستگاه‌های ذیربط در دو سال آینده بخش عمده این واحد‌ها راه اندازی شود.

وی  گفت: در اولویت کاری سازمان برای افزایش تولید گوشت مرغ در استان، علاوه بر ایجاد مرغداری‌های جدید، فعال سازی واحد‌های غیر فعال، توسعه ظرفیت تولید گوشت مرغ در واحد‌های فعال و موفق، توسعه کشتارگاه ها، کارخانجات تولید خوراک طیور و تأمین به موقع نهاده‌ها است.

نیکبخت گفت: طی ماه گذشته بیش از ٢ میلیون و ١۴۵ هزار قطعه در مرغداری‌های استان جوجه ریزی شده که در تاریخ تولید گوشت مرغ استان کم سابقه است و به زودی ۴ هزار و ٧٠٠ تن گوشت مرغ از این میزان جوجه ریزی استحصال و به بازار سیستان و بلوچستان عرضه می‌شود.

وی با اشاره به عرضه مرغ زنده در سیستان و بلوچستان  گفت:به منظور رعایت بهداشت عمومی و رعایت حقوق شهروندی نظارت کامل بر واردات و کشتار مرغ زنده مستمرا انجام و به تدریج با توسعه کشتارگاه‌های صنعتی، بطور کامل گوشت مرغ کشتار روز جایگزین عرضه مرغ زنده می‌شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار