رییس دانشگاه ارومیه گفت: هیئت علمی دانشگاه ارومیه جزء یک درصد دانشمندان برتر جهان قرار دارند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از  ارومیه، علیجانپور در مراسم تودیع  ومعارفه دانشگاه ارومیه که در سالن دانشگاه برگزار شد، افزود: تعداد ۹نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه ارومیه جزء یک درصد پژوهشگر برتر پر استناد جهان هستند.  

وی با اشاره به اینکه ۱۷ پژوهشکده در دانشگاه ارومیه وجود دارد، تصریح کرد: در حال حاضر ۱۲هزار دانشجو و ۸۰۰دانشجوی عراقی در دانشگاه ارومیه تحصیل می‌کنند.  

وی یاد آور شد: دانشگاه ارومیه از نظر رتبه بندی " Isc"جزء بازه ۱۱تا ۲۰ قرار دارد و در حوزه آموزش رتبه ۱۸، نو آوری و فناوری رتبه ۲۲ و در اثر گذاری اقتصادی رتبه ۱۱ را دارد.

رئیس دانشگاه ارومیه خاطر نشان کرد: دانشگاه ارومیه باید در مسیر توسعه به رتبه دانشگاه‌های نسل ۴برسد و برای این مسیر ۴ رسالت  توسعه آموزش، توسعه پژوهش، توسعه فناوری و کار افرینی و توسعه فرهنگی، اقتصادی و اجتناعی را باید مد نظر قرار دهد.

وی اظهار کرد: ارتقای کیفی آموزشی، حذف رشته‌های ناکارآمد، راه اندازی رشته‌های بین رشته‌ای جدید، پرداختن جدی به آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها و دروس عملی و تغییر سر فصل‌ها و دروس براساس نیاز جامعه از جمله برنامه‌های آتی دانشگاه ارومیه است.

رئیس دانشگاه ارومیه ادامه داد: وظیفه اصلی ما در کنار آموزش، کار افرینی و توسعه مراکز رشد و شرکت‌های دانش بنیانبرای اشتغالزایی و کار افرینی در بین فارغ التحصیلان دانشگاهی است.  

انتهای پیام/ ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.