اوجاقی: کارنامه درخشانم باعث مربیگری در تیم ملی ووشو شد

امیر اوجاقی درباره انتخابش به عنوان مربی تیم ملی ووشو توضیحاتی را بیان کرد.

امیر اوجاقی، در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره انتخابش به عنوان سرمربی تیم ملی ووشو گفت: فدراسیون ووشو سرمربی برای تیم ملی انتخاب نکرده است؛ بلکه مدیران تصمیم دارند از ۲ مربی در تیم ملی استفاده کنند. من و دهقان تا بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هدایت ملی پوشان را بر عهده داریم.

مربی تیم ملی ووشو درباره این که برادرش در انتخاب او برای تیم ملی چقدر تاثیرگذار بوده است، گفت: تیم ملی جوانان با سرمربیگری ام در برزیل قهرمان جهان شد. در مسابقات برونئی ۶ مدال طلا کسب کردیم و این موضوع نشان می‌دهد کارنامه درخشانی داشته ام که برای هدایت تیم ملی ووشو انتخاب شدم.

من از تجربیات برادرم در تیم ملی ووشو استفاده می کنم 

اوجاقی درباره این که با برادرش حسین مشورت می‌کند، گفت: در حال حاضر برادرم ریاست سازمان ورزش شهرداری را بر عهده دارد و سرش شلوغ است. او تمرکزش روی کار خود است و فرصت ندارد، اما من در ادامه مسیر از تجربیاتش در حد مشورت استفاده می‌کنم.

او درباره برنامه‌ها و اردو‌های تیم ملی ووشو گفت: طبق برنامه اردوهایمان را از روز ۳ دی ماه شروع می‌کنیم و در ادامه مسابقات انتخابی درون تیمی برگزار می‌کنیم تا با مشورت دهقان نفرات برگزیده را انتخاب و تمرینات را پیگیری کنیم. نقاط قوت تیم را تقویت خواهیم کرد. ما برنامه‌های خود را جز به جز به فدراسیون ووشو اعلام کرده و به تایید رسانده ایم.

با تیم خارجی قدرتمند باید اردوی تمرینی برگزار کنیم 

اوجاقی درباره این که اردو‌های مشترک با کشور‌های خارجی، گفت: در جلسه با مدیران فدراسیون ووشو قرار شد که شرایط و مسائل مالی را فراهم کنند تا یک مسابقه با یکی از تیم‌های خارجی برگزار کنیم. ووشوکاران چندین سال است که برای برگزاری مسابقات به خارج از کشور نرفته اند و قرار است یک تیم خارجی قدرتمندی که بتواند به ملی پوشان ما کمک کند، برای بازی تدارکاتی انتخاب کنیم.

ما نباید با تیم ملی ووشوی چین اردوی تمرینی داشته باشیم 

او افزود: ما باید با کشوری اردوی مشترک برگزار کنیم که سانداکار خوب داشته باشد. به نظرم بهتر است با تیم ملی ووشوی چین اردوی تمرینی نداشته باشیم. به غیر از آن کشور‌های روسیه، داغستان و ویتنام سانداکار‌های خوبی دارند و گزینه‌های مناسبی برای برگزاری مسابقه تدارکاتی هستند.

مربی تیم ملی ووشو درباره لیست تیم ملی اظهار کرد: طبق برنامه ورزشکاران روز ۳ دی ماه در اردوی تیم ملی حضور می‌یابند و مسابقه انتخابی روز ۴ دی ماه برگزار می‌شود. نفرات تیم ملی ووشو را بعد از مسابقات انتخابی اعلام می‌کنیم.

نفرات شایسته را به تیم ملی ووشو دعوت می کنیم 

اوجاقی درباره این که ووشوکاران مطرح همانند سیفی و آهنگریان در اردوی تیم ملی حضور دارند، گفت: همه باید در اردو حضور داشته باشند و مسابقه بدهند. سیفی، آهنگریان، خورشیدی و صبری مدال طلای مسابقات قهرمانی جهان را به دست آورده اند و قهرمانان باارزشی محسوب می‌شوند. برای آن‌ها احترام قائل هستم. شایسته سالاری در ووشو حاکم است و نگاه خاصی به کسی نداریم. نفرات شایسته را برای تیم ملی انتخاب می‌کنیم. ورزشکارانی که در دوره قبلی مسابقات جهانی مدال طلا گرفته اند و در رقابت‌های قهرمانی کشور در قشم شرکت نکرده اند، اما در اردوی تیم ملی حضور دارند ، باید در مسابقات انتخابی شرکت کنند.

او درباره این که چه اوزانی به بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ اعزام می‌شوند، گفت: اوزان ۵۶، ۶۰، ۶۵، ۷۰ و ۷۵ کیلوگرم در این رقابت‌ها شرکت می‌کنند، اما طبق قانون فدراسیون جهانی، ما فقط ۴ وزن را می‌توانیم به هانگژوی چین ببریم. در حال حاضر کار خود را شروع نکردیم تا ورزشکاران اوزان مختلف را مشخص کنیم.

استرس رویارویی با ووشوکاران چینی را نداریم 

مربی تیم ملی ووشو درباره این که همچنان اوزانی برای مسابقات انتخاب می‌شوند که با چینی‌ها رو به رو نشوند، گفت: قبلا وزن‌هایی را انتخاب می‌کردیم که چینی‌ها در آن اوزان نباشند، اما اکنون دیگر استرسی نداریم و به داشته‌های خود اعتماد داریم که می‌توانند برابر چینی‌ها پیروز شوند. خورشیدی در مسابقات شانگهای چین توانست ورزشکار چینی را شکست بدهد و این موضوع نشان داد که می‌توانیم بر چینی‌ها غلبه کنیم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار