امسال، اعتبار مصوب تکمیل تونل گورمیزه شهرستان اردل ۹۶۰ میلیارد ریال است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، غلامعلی حیدری استاندار چهارمحال و بختیاری در دومین سفر استانی خود با حضور در شهرستان اردل گفت: توسعه کریدور‌های ارتباطی و جاده‌های اصلی این استان به‌صورت ویژه در دستور کار قرار گرفته است.

او با حضور در محل اجرای طرح تونل گورمیزه تاکید کرد: موانع این طرح در حال رفع و روند جذب اعتبارات سرعت مطلوبی یافت.

حیدری، بررسی میدانی مشکلات را از مهم‌ترین اهداف سفر‌های شهرستانی خود دانست و افزود: سرعت‌بخشی در روند اجرای این طرح براساس برنامه زمان‌بندی و افتتاح و بهره‌برداری آن به‌طور خاص مورد توجه باشد.

او اضافه کرد: تکمیل و بهره‌برداری از تونل گورمیزه مشکلات شهرستان اردل در حوزه‌های مختلف را کاهش می‌دهد.

حسین‌علی مقصودی مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: اعتبار مصوب جاده گورمیزه شهرستان اردل در سال‌جاری ۹۶۰ میلیارد ریال است.


بیشتر بخوانید


او تاکید کرد: احداث جاده اصلی اردل به دوپلان معروف به گورمیزه از سال ۱۳۸۷ آغاز شد و در سال ۱۳۸۹ در ردیف بودجه‌ای قرار گرفته که اعتبارات آن تا سال ۱۳۹۸ سالانه کمتر از ۲۰ میلیارد ریال بود.

مقصودی ادامه داد: پارسال از مجموع اعتبار مصوب طرح گورمیزه ۷۰ میلیارد ریال در قالب اسناد خزانه محقق شد که روند اجرای این طرح را کُند کرد.

او اضافه کرد: امسال ۱۲۰ میلیارد ریال از مطالبات طرح گورمیزه از طریق اعتبارات اسناد خزانه پرداخت شد.

مقصودی ادامه داد: در این طرح چهار دستگاه تونل در مجموع به‌طول حدود دو هزار متر حفر و ساخته می‌شود که بزرگ‌ترین آن به‌طول یک‌هزار و ۶۷۰ متر است.

او اظهار داشت: تا سال آینده حفاری تونل بزرگ طرح گورمیزه به‌طول یک‌هزار و ۶۷۰ متر به پایان می‌رسد و پس از آن عملیات اجرایی احداث چهار دستگاه پُل بزرگ آغاز می‌شود.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار