معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: واکسن‌های داخلی از کیفیت بالایی برخوردار بوده و ما نیازمند تسریع در پوشش واکسیناسیون در کشور هستیم.

کمال حیدری معاون بهداشت وزارت بهداشت در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه ویروس امیکرون ابتدا در آفریقای جنوبی شناسایی شده است، اظهار کرد: در حال حاضر میزان بیماری زایی و‌کشندگی آن مشخص نیست.

او ادامه داد: آنچه خیلی مشخص این است که بعد از یک هفته در بسیاری از کشور‌ها آن‌را مشاهده کردند و هر سویه جدیدی با نگرانی همراه است و به هر حال ویروس برای بقای خود تغییر ماهیت می‌دهد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت بیان کرد: با مشارکت مردم و پوشش واکسیناسیون به بیش از ۷۰ درصد رسیده و هرچه پوشش بیشتر باشد اطمینان خاطر بیشتر خواهد بود. باتوجه به طولانی بودن اپیدمی خستگی مردم بیشتر شده است و افراد باید صبوری کرده و دستورالعمل‌های بهداشتی را به طور دقیق رعایت کنند تا با کمترین آسیب این دوره‌ها را طی کنیم تا ویروس کم کم ازبین برود.

حیدری افزود: پوشش واکسیناسیون به مردم بستگی دارد؛ هرچه پوشش واکسیناسیون بیشترشود مشکلات بعدی ما کمتر خواهد شد.

او گفت: واردات واکسن انجام نمی‌شود، زیرا تولیدات ما کافی است ونیازی به واکسن نداریم البته مواردی به‌صورت هدیه داده‌شده و دیگر نیازی به واکسن نداریم و واکسن داخلی هم از لحاظ کیفیت مناسب است.

حیدری افزود: تزریق دز سوم واکسن شروع شده برای افراد بالای ۴۰‌ سال اعلام شده، مشکلی برای تزریق دز سوم نداریم. همه واکسن‌های داخلی درمرحله تولید هستند و همچنان تولید هم می‌شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار