با حضور رئیس کل دادگستری کرمان و جمعی از مقامات قضایی استان و شهرستان بم خانه مهر برای کودکان طلاق در بم افتتاح شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، موحد،رئیس کل دادگستری استان کرمان در آیین افتتاح خانه مهر شهرستان بم ضمن تقدیر از این اقدام خداپسندانه، گفت: فرزندان طلاق نسبت به سایر افراد جامعه، بیشتر در معرض آسیب‌های عاطفی و روحی قرار دارند و از این رو خانه‌های مهر می‌توانند در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در بین این افراد نقش مهم و اثر گذاری را ایفاء کنند.

او ادامه داد: فرزندان طلاق به صورت جدی نیاز به حمایت دارند و در خانه‌های مهر زمینه‌ای فراهم می‌شود که با استفاده از کمک کارشناسان، متخصصان تربیتی و روانشناسان، به این افراد در جهت داشتن زندگی سالم اجتماعی کمک‌های شایانی صورت گیرد.

موحد راه‌اندازی خانه‌های مهر را اقدام بسیار ارزشمند توصیف کرد و اظهارداشت: در این مراکز تلاش می‌شود که فرزندان طلاق از آسیب‌های اجتماعی و بزه دیدگی در امان باشند.

سیدمهدی قویدل ،معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان گفت: این مرکز با توجه به قانون حمایت خانواده و ماده‌ی ۶۸ آیین‌نامه‌ی اجرایی آن و برنامه‌های ابلاغی از معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه جهت کاهش آسیب‌های حوزه‌ خانواده به ویژه اطفال و نوجوانان توسط معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان و با همکاری ارگان‌های مربوطه، راه‌اندازی شده است.

او افزود: مرکز مهر خانواده دادگستری با هدف ایجاد تسهیلات ویژه در رابطه با آسیب‌های اجتماعی حوزه‌ خانواده و ارائه‌ مشاوره به زوجین در حال طلاق و تلاش برای ایجاد محیطی آرام و بدون تنش برای فرزندانی که والدین آن‌ها دارای اختلاف یا پرونده طلاق می‌باشند با حضور مددکار و مشاورین مربوطه راه اندازی شده است، تا از این پس بجای تبادل فرزندان برای ملاقات با والدین خود در کلانتری‌ها و مراجع انتظامی در این مراکز اقدام گردد.

این مقام قضایی بیان کرد: اقداماتی همچون ارائه‌ خدمات مشاوره، روانشناختی، مددکاری، آموزشی و حمایتی از فرزندان و خانواده‌ها در جهت کاهش آسیب‌های روانی و اجتماعی آن‌ها، در مرکز مهر خانواده انجام می‌شود.

قویدل گفت: این مرکز توسط یک مدیر، یک روانشناس، یک مددکار و یک مامور انتظامی اداره و علاوه بر خدمات فوق، بازدید از منزلِ خانواده‌ها و زوج‌درمانی نیز انجام می‌شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان در پایان گفت: نحوه‌ ارجاع پرونده‌ها به مراکز مهر با هماهنگی قضات شعب خانواده، اجرای احکام و کلانتری‌ها خواهد بود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار