معاون اقتصادی رئیس جمهور در بازدید از بندر شهید بهشتی چابهار عنوان کرد:

بندر چابهار اولین بندر حمل یکسره کشور

معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: بندر چابهار اولین بندر حمل یکسره کشور و با سرعت خوبی در حال پیشرفت است و در چند سال آینده به یکی از بنادر مهم جهانی تبدیل خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان؛ محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهور  در جمع خبرنگاران و  در بازدید از بندر شهیدبهشتی چابهار گفت: بندر اقیانوسی چابهار راه ارتباط با اقیانوس هند و جمعیت عظیمی از جهان است .

وی گفت: این بندر اولین بندر حمل یکسره کشور است و با سرعت خوبی در حال توسعه می‌باشد.

وی با اشاره به تجهیزات پیشرفته بندر چابهار گفت:که با دسترسی سایر بنادر نیز به چنین تجهیزاتی، از توقف کشتی‌ها در اسکله و رسوب کالا‌ها جلوگیری شده و حمل و نقل کالا با سرعت بیشتری انجام شود.

معاون اقتصادی رئیس جمهور  گفت: خط مقدم تولید و اشتغال، صادرات است و به همین دلیل در دولت به بنادر، حمل و نقل، ترانزیت، مسائل گمرکی و سایر مواردی که می‌تواند به افزایش صادرات در کشور کمک کند توجه کرده ایم.

رضایی با اظهار رضایت از توسعه قابل توجه در بندر چابهار گفت:  در چند سال آینده بندر شهید بهشتی به یکی از بنادر مهم جهانی تبدیل خواهد شد.

وی با اشاره به نیاز بنادر به تجهیزات هوشمندسازی گفت:  هرچه بنادر ما پیشرفته‌تر باشد هزینه کالا‌ها و تورم ناشی از حمل و نقل کمتر گردیده و کالا با قیمت مناسب به مصرف کننده خواهد رسید.

دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی در ادامه درباره تسریع در راه اندازی خط راه آهن چابهار گفت: با توجه به اینکه یکی از مشکلات اصلی ما در کشور عدم اولویت بندی در هزینه هاست لذا بعضی امور اقتصادی که باید سریع‌تر به بهره‌برداری برسد و آثار خودش را در اقتصاد ملی بگذارد با سال‌ها تاخیر مواجه می‌شود.

معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: ارتباط شمال و جنوب کشور از طریق راه آهن و مسیر چابهار به سرخس یا چابهار به آستارا بسیار حیاتی است و تولید و اشتغال را افزایش می‌دهد.

وی  گفت: با پیگیری موضوع راه آهن در دولت، انتظار دیرینه اتصال راه آهن جنوب به شمال تحقق یافته و عملیاتی گردد و بتوانیم از فواید ریل و راه آهن استفاده نمائیم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار