رئیس پلیس راه استان قم از ممنوعیت استفاده از چراغ های رنگارنگ و چشمک زن با توجه به اختلال دید در رانندگان خودروهای عبوری خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قم، سرهنگ مختار پناهی،رئیس پلیس راه استان قم اظهار کرد : امروزه استفاده از چراغ های رنگارنگ و چشمک زن در وسایل نقلیه رواج پیدا کرده هرچند که استفاده از این چراغ ها برابر آیین نامه راهنمایی و رانندگی ممنوع است، مگر در مواردی که به موجب آیین نامه مجاز باشد.

او ادامه داد: با توجه به این که استفاده از این چراغ ها باعث حواس پرتی و اختلال در دید رانندگان خودروهای عبوری می شود لازم است که رانندگان از نصب این گونه چراغ  ها خودداری و برابر آیین نامه از چراغ های استاندارد استفاده کنند.
رئیس پلیس راه استان قم در بخش دیگری از سخنان خود گفت: برابر بند ۹۴ ماده یک آیین نامه راهنمایی و رانندگی هر نوع نقصان یا تغییر در وضعیت ظاهری و فنی وسیله نقلیه که موجب کاهش ضریب ایمنی در رانندگی و یا افزایش بیش از حد مجاز گازهای آلاینده هوا و یا آلودگی بیش از حد مجاز صدا شده، نقص فنی محسوب می شود.
سرهنگ پناهی افزود: پلیس راه پیوسته و در طول سال با اجرا و اعمال قانون تلاش بر پیشگیری از تردد خودروهای معیوب و دودزا و به تبع آن پیشگیری از تصادفات در اثر نقایص فنی از قبیل نقص در لاستیک ها، سیستم روشنائی، ترمز، برف پاک کن و ... را دارد، اما در این فصل و با توجه به سردی هوا و تاثیر نقص فنی خودروها بر افزایش آلودگی هوا ، طرح اعمال قانون و جلوگیری از تردد خودروهای دودزا و وسایل دارای نقص فنی به طور ویژه در دستور کار پلیس قرار دارد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار