رئیس پلیس فتا استان زنجان از دستگیری عاملان کلاهبرداری با شگرد اسکیمینگ یا همان کپی کارت بانکی افراد در زنجان خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، آدینه‌لو رئیس پلیس فتا استان زنجان از شناسایی و دستگیری عاملان کلاهبرداری با روش اسکیمینگ خبر داد و گفت: این متهمان، با کپی کارت بانکی افراد و دستیابی به رمز عبور ، اقدام به برداشت از حساب بانکی شهروندان می‌کردند.

او گفت: در بررسی صورت گرفته تاکنون، ۱۲ مالباخته شناسائی و گردش مالی یک ساله‌ی حساب‌های بانکی کلاهبرداران بیش از یک میلیارد ریال احصاء شده است.

سرهنگ آدینه‌لو افزود: پس از اخذ اظهارات شاکی، با بررسی‌های فنی و شگرد‌های خاص پلیسی، متهمان که ۵ نفر با هویت معلوم بودند در استان زنجان مورد شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر شدند.

او ادامه داد: در بازجویی‌های اولیه متهمان منکر هرگونه ارتکاب جرم شدند اما پس از مواجهه شدن با مستندات و مدارک موجود، ضمن اقرار به جرم خود اعتراف کردند که با ترفند دست فروشی اقدام به کپی کارت افراد کردند.

رئیس پلیس فتا استان زنجان، با بیان این که متهمان با پول سرقتی، طلا و ارز می‌خریدند به شهروندان توصیه کرد: هنگام خرید با کارت بانکی و انجام عملیات بانکی، با دستگاه پول سیار شخصا رمز کارت را وارد کرده و از در اختیار گذاشتن کارت و رمز‌های بانکی خود به فروشندگان و افراد غیر خودداری کنند.

سرهنگ آدینه‌لو گفت: شهروندان در صورت مشاهده‌ی موارد مشکوک، موضوع را از طریق شماره ۰۹۶۳۸۰ یا سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir اطلاع دهند.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.