آذربایجان شرقی در زمینه تصادفات متأسفانه در رتبه سوم قرار دارد و تصادفات اخیرا در این استان در داخل شهر‌ها و جاده‌ها بسیار افزایش یافته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،برای آگاه سازی و فرهنگ سازی بین اقشار جامعه جشنواره ایمنی ترافیک ویژه دانش آموزان در زمینه نقاشی پوستر کتابخوانی و عکس برگزار شد و به نفرات برتر جوایزی اهدا شد.

سرهنگ شعفی معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان در این جشنواره گفت:بر اساس آمار ۴ ساله گذشته سالانه در کشور ۱۶ تا ۱۷ هزار نفر و در استان ما تا ۸۰۰ نفر بر اثر تصادفات رانندگی جان خود را از دست می‌دهند و ۲۲ هزار و پانصد نفر مصدوم می‌شوند.

 اوافزود: این تصادفات خسارت‌های مالی و عاطفی بسیاری به جامعه و خانواده‌ها و سیستم درمانی وارد می‌کند و این خسارت‌های مادی ۶ ممیز ۴ دهم درصد درآمد ناخالص کشور است.

او گفت: تصادفات در آذربایجان شرقی در حد هشداری و نگران کننده است و علت اصلی آن سرعت سبقت خستگی و خواب آلودگی و انحراف به چپ است که نیازمند آموزش همگانی و فرهنگ سازی و احترام به قانون و مقررات از طرف همه افراد جامعه است تا بتوانیم جانباختگان این تصادفات را کاهش دهیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.