مدیر کل پزشکی قانونی مازندران از کشف ۷۵ پرونده تصادف ساختگی در استان خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،دکتر علی عباسی مدیر کل پزشکی قانونی مازندران گفت: با انجام کارشناسی‌های تخصصی توسط همکاران ۷۵ پرونده تصادف ساختگی از ابتدای امسال تا پایان مهر کشف و به مراجع قضایی اعلام شد.

او با بیان اینکه از این موارد ۶۰ مرد و ما بقی زن هستند، گفت: موضوع تصادفات ساختگی علاوه بر اینکه یک آسیب اجتماعی است که فرد بصورت عمدی به جسم و روان خود آسیب وارد می‌کند و یا عده‌ای در قالب پیمانکاران تصادفات ساختگی موجبات آسیب عمدی به افراد می‌شوند.

عباسی گفت: یکی از راه‌های سوء استفاده این افراد از شرکت‌های بیمه‌ای است که با افزایش چشمگیر مبالغ دریافتی دیه، افراد سودجو به دنبال سوء استفاده از بیمه‌ها و بیت المال هستند.

او گفت: بیشترین تصادفات ساختگی در شهریور با ۲۲ مورد و کمترین آن مربوط به خرداد ماه با ۵ مورد گزارش شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان با بیان اینکه تصادفات ساختگی با هوشیاری و دقت کارشناسان پزشکی قانونی قابل تشخیص است، گفت: این موضوع با بخش قضایی مطرح و به صورت جدی پیگیری‌های لازم به عمل خواهدآمد.

عضو شورای قضایی استان در خصوص جلوگیری جعل گواهی، گفت: به دلیل راه اندازی سیستم CMS قضایی (سیستم ارتباط الکترونیکی با مجموعه قضایی) گواهی کاغذی حذف و مراتب به صورت الکترونیکی نیز ارسال می‌شود تا از جعل جلوگیری شود.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.