نظرسنجی توئیتری تسلا برای فروش ده درصد از سهام تسلا، باعث شکایت تعدادی از سرمایه گذاران این شرکت خودروسازی شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، شرکت تسلا به دلیل پست‌های فضای مجازی ایلان ماسک، مدیرعامل این شرکت، تحت شکایت قضایی قرار گرفت. پست‌های ایلان ماسک در فضای مجازی از جمله نظرسنجی توئیتری درخصوص فروش سهام این شرکت، نرخ سهام آن را پایین آورده است.

دیوید واگنر، یکی از سرمایه گذاران تسلا، خواستار دسترسی به اسناد داخلی این شرکت شده تا احتمال نقض توافقنامه با آمریکا توسط تسلا و ایلان ماسک را بررسی کند. این سرمایه گذار معتقد است رگولاتور‌های اوراق بهادار و اعضای هیئت مدیره آن به وظایف امانتداری خود پایبند نبوده اند.

توئیت ایلان ماسک

در سال ۲۰۱۸، ایلان ماسک توانست شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار را به دلیل توئیت خود درمورد خصوصی کردن شرکت تسلا حل و فصل کرد. او همچنین توافق کرد که وکلای این شرکت خودروسازی توئیت‌هایی را که مربوط به مسائل مالی شرکت است، از قبل تأیید کنند.

ارزش سهام تسلا در حال نزدیک شدن به بالاترین ارزش خود بود، اما پس از نظرسنجی توئیتری ایلان ماسک، سهام این شرکت حدود یک چهارم ارزش خود را از دست داد. او در این نظرسنجی نوشته بود در صورت موافقت دنبال کننده‌هایش در توئیتر، ۱۰ درصد از سهام خود در تسلا را می‌فروشد. او از آن زمان تاکنون نزدیک به ۱۴ میلیارد دلار سهام فروخته است.

این شکایت که در روز پنجشنبه به دادگاه ارائه شده، به دنبال به دست آوردن سوابق و اطلاعات درمورد توئیت‌های ایلان ماسک است. شاکیان به دنبال موارد مختلفی از جمله اسنادی هستند که نشان می‌دهد آیا توئیت‌های ماسک پیش از انتشار مورد تایید وکلا قرار گرفته اند یا خیر.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار