ممنوعیت تردد بدون زنجیر چرخ در جاده های برفی آذربایجان غربی/امدادرسانی به ۲۷۶ مسافر گرفتار در کولاک

امدادگران جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی، ۲۷۶ مسافر گرفتار در کولاک و برف در محور‌های مواصلاتی استان را نجات دادند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ حجت مشتاق رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی گفت:در حال حاضر در محورهای جنوب استان و در محورهای مهاباد به سردشت، مهاباد به بوکان ( محور برهان) و مهاباد به تکاب شاهد بارش برف هستیم و تمامی محورهای مواصلاتی  این استان باز است.

وی اضافه کرد: تردد بدون زنجیر چرخ در جاده های برفی آذربایجان غربی ممنوع بوده و اجازه تردد داده نمی شود.

سرهنگ حجت مشتاق ادامه داد: هم‌اکنون با توجه به بارش برف، تمامی محور‌های مواصلاتی آذربایجان‌غربی لغزنده است و در همه شهر‌های جنوبی استان نیز بارش باران وجود دارد.

وی گفت: همچنین هم اکنون در محور مهاباد به سردشت و گردنه زمزیران و جواله‌رشان، محور مهاباد به بوکان، محور برهان و نیز محور تکاب به شاهین‌دژ بارش برف وجود دارد.

رئیس پلیس راه آذربایجان‌غربی، افزود: در این سه محور، تردد تنها با زنجیرچرخ امکان‌پذیر بوده و به همراه داشتن زنجیرچرخ برای تمامی رانندگان الزامی است.

وی گفت: رعایت فاصله طولی، پرهیز از عجله و شتاب در رانندگی و پرهیز از سفر‌های غیرضروری به سبب خطراتی که در جاده‌های لغزنده و برفی وجود دارد، الزامی است.

امدادرسانی به ۹۳ خودروی در راه مانده

امیر جعفرزاده با اشاره به یخبندان و کولاک در جاده‌های مواصلاتی آذربایجان‌غربی، گفت: ۹۳ خودروی گرفتار در کولاک و یخبندان جاده‌ای در محور‌های استان توسط امدادگران هلال احمر نجات یافتند.

وی افزود: این امدادرسانی‌ها با همت امدادگران شهرستان‌های ارومیه، اشنویه و چالدران انجام شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی، گفت: این امدادرسانی در جاده فرعی دیزج مرگور ارومیه، محور‌های مواصلاتی اشنویه، چالدران، خوی، گردنه قوری گل و گردنه تاس کند انجام شد.

وی ادامه داد: در این عملیات‌ها، ۲۷۶ مستقر در راه مانده امدادرسانی شدند و اقلام مورد نیاز برای آن‌ها ارائه شد.

بارش برف سنگین طی روز گذشته موجب ایجاد مشکلاتی برای مسافران در محورهای مواصلاتی و نیز شهروندان در نقاط مختلف آذربایجان‌غربی شد.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.