عیسی زارع پور در نخستین نشست خبری با حضور اهالی رسانه، مسائلی را درخصوص توسعه شبکه ملی اطلاعات و پروژه فیبرنوری بیان کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: "برای تحقق شبکه ملی اطلاعات در کشور ساز و کار جدیدی در وزارت ارتباطات پیش‌بینی کرده‌ایم، همه سازمان‌های وزارت ارتباطات پای کار آمده و وظیفه دارند تا به تکالیف خود در این زمینه عمل کنند. شبکه ملی ارتباطات دو بال دارد یکی در دسترس بودن شبکه پرسرعت در قالب پروژه فیبر نوری و بال دوم خدمات است. در حال حاضر شبکه ملی اطلاعات هم باید با تلاش فراوان همه دستگاه‌های دولتی را در بر گیرد."

زارع‌ پور بیان کرد: "سند بالادستی ما که در شورای عالی فضای مجازی تدوین شده بر تحقق شبکه ملی اطلاعات تاکید کرده است. برای تحقق این طرح کلان، یک شورای راهبری شبکه ملی اطلاعات راه اندازی کرده ایم که هر هفته دوشنبه صبح در این خصوص جلسه داریم و بیش از ۱۰۰ پروژه ریز و درشت مشخص شده و تحقق آن‌ها به شکل هفتگی بررسی می‌شود."

اقدامات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای حل مشکلات مردم

زارع پور در ادامه گفت: "ارتقا کارآمدی دولت، حل مشکلات مردم و ایجاد شفافیت از اقدامات مهم دولت سیزدهم است.یکی از این اقدامات ایجاد پنجره خدمات الکترونیکی است که در ۲ الی ۳ دستگاه به صورت پایلوت تا پایان سال جاری و نهایتا تا پایان سال ۱۴۰۱ با مشارکت همه‌ دستگاه‌ها راه اندازی خواهد شد."

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: "سال‌هاست در کشور بحث تحقق دولت الکترونیکی به‌عنوان یک پروژه بزرگ و ملی دنبال می‌شود، اما متأسفانه پیشرفت مناسبی نداشته‌ایم. در خوش‌بینانه‌ترین حالت شاید این پروژه ۴۰ درصد پیشرفت داشته است آن‌هم در قالب جزایر متعدد؛ یعنی هر دستگاهی برای خود سامانه راه انداخته‌اند و حتی برخی از دستگاه‌ها چندین سامانه مجزا راه‌اندازی کرده‌اند و مردم را مجبور به احراز هویت در یک‌یک این سامانه‌ها می‌کنند؛ بنابراین تلاش خواهیم کرد تا پنجره واحد هر دستگاهی راه‌اندازی شود و این هم در لایحه پیشنهادی دولت موردتوجه قرار گرفته است."

زارع پور گفت: "اگر بخواهیم عدالت و مردمی بودن را در دولت سیزدهم محقق کنیم و زمینه‌های فساد و امضا‌های طلایی را ازبین ببریم باید خدمات دولت به صورت الکترونیک و شفاف در خدمت مردم قرار بگیرند."

عیسی زارع پور

سرعت اینترنت حق‌الناس است

وزیر ارتباطات درخصوص سرعت اینترنت در کشور گفت: "پروژه فیبر نوری تا منازل را در دستور کار قرار دادیم که ظرف ۳ سال و نیم باقی مانده، ۲۰ میلیون پورت پرسرعت را راه‌ اندازی کنیم. این کار بسیار سخت و پیچیده است. برای اجرای پروژه فیبر نوری شهرداری‌ها باید پای کار بیایند و همه بخش‌های دولتی و عمومی باید ظرفیت خود را به کار بگیرند تا فیبر نوری به سرانجام برسد."

وی در ادامه گفت: "۲۰ ترابیت بر ظرفیت شبکه زیر ساخت در سال ۱۴۰۱ اضافه می‌شود. در سال‌‌های گذشته ما به شدت در زمینه توسعه اینترنت ثابت عقب مانده‌ایم و در این زمینه رتبه ۱۴۲ را در بین ۱۸۰ کشور داریم. متخصصین می‌‌دانند که در ۱۰ سال گذشته در اینترنت ثابت اصلا خوب عمل نکرده‌ایم و امروز اثر همین موضوع را می‌بینیم. اگر فیبر نوری به طور کامل راه‌ اندازی شود دیگر کسی در منزل از اینترنت موبایل استفاده نمی‌کند."

وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه به موضوع نوجوانان در فضای مجازی کمتر توجه شده است خبر داد: "تا پایان سال اپراتور کودک و نوجوان راه اندازی می شود که به واسطه آن اگر خانواده ها بخواهند می توانند محیطی امن را برای فرزندانشان در فضای مجازی فراهم کنند؛ این ویژگی اختیاری بوده و محدودیتی را برای سایر کاربران فراهم نمی کند. می طلبد تا در این زمینه نهادهای ذی‌ربط با مدیریت شورای عالی فضای مجازی برای ارائه خدمات با مجموعه وزارت ارتباطات همکاری کنند. "

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۹ ۲۷ آذر ۱۴۰۰
وزیر محترم لطفا لیست دارای ها و فیش حقوقی تون رو اعلام کنید، طرح شفافیت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۳ ۲۷ آذر ۱۴۰۰
اگر منظور شما طرح اجرای صیانت باشد ما شبکه ملی نمی خواهیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۰ ۲۷ آذر ۱۴۰۰
راه حل مبارزه با فساد اقتصادی همین طح صیانت است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۰ ۲۷ آذر ۱۴۰۰
احسنت بسیار عالی هر متخصص که هیچ هر انسان عاقلی میفهمه که شبکه ملی اطلاعات نیاز مهم کشور هست و باعث افزایش شدید سرعت اینترنت خواهد شد الان غالب سایت ها و تبادل اطلاعات ما درون کشوری هست اما یه فایل رو میخوایم بفرستیم برای دوستمون توی چند کوچه پایین تر باید این فایل وارد اینترنت بشه کل دنیا رو یه دور بزنه کلی هزینه و ترافیک بیاره رو دستمون دست چند پلتفورم و دولت و سرویس کنترل اینترنت به صورت نا امن بیوفته بعد برسه دست دوستمون!!! با شبکه ملی اطلاعات با پهنای باند زیاد و سرعت عالی مستقیم فایل ها و اطلاعاتمون رو برای هم با امنیت بالا ارسال و با هزینه پایین و بدون استفاده از ترافیک گران بین الملل سایت های داخلی فروشگاهها و بانک ها رو میبینیم که واقعا عالیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۵ ۲۷ آذر ۱۴۰۰
معلومه فقط قیمت اینترنت فشار داشت پرداخت کنی در بقیه موارد همه چی ارومه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۲ ۲۷ آذر ۱۴۰۰
سرعت اینترنت در حد دیال آپ Dial up
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۱ ۲۷ آذر ۱۴۰۰
وزیر محترم لطفا اعلام کنید که مقدار قیمت خرید اینترنت از خارج دقیقا چقدر است؟
آخرین اخبار