مقیمی گفت: ۵ درصد از بودجه دولت به امور پژوهشی اختصاص یافته که فاصله زیادی با آن داریم.

محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره ارتباط دانشگاه با صنعت گفت: ارتباطات دانشگاه با صنعت به نظر می‌رسد که دچار نگاه سیستمی شده است و باید آن را حذف کنیم.

او افزود: در شرایط فعلی معمولا یک پژوهشگر یا استاد دانشگاه بعد از بازاریابی اطلاعات لازم را از دستگاه مورد نظر دریافت می‌کند و آن را به داخل دانشگاه می‌آورد و بعد از طی کردن مراحل اداری ارتباط دانشگاه با صنعت آغاز می‌شود.

مقیمی تصریح کرد: طی کردن مراحل مذکور از نظر علمی و پژوهشی نتیجه مثبتی برای حل مسائل جامعه نخواهد داشت. گفتنی است که شگل گیری صندوق نوآوری و شکوفایی گام مثبت در جهت ایجاد ارتباطات جامعه با صنعت است.

رئیس دانشگاه تهران گفت: دستگاه‌های اجرایی و صنعت باید نیاز‌های خود را به صندوق نوآوری و شکوفایی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ارائه دهند و از طرف دیگر دانشگاه‌ها هم ظرفیت‌های پژوهشی خود را اعلام کنند تا این صندوق بتواند اعتبارات را به صورت متمرکز تامین کند.

مقیمی ادامه داد: در شرایط فعلی سازمان ها، دستگاه‌ها و صنعت اعتبارات لازم برای فعالیت در امور پژوهشی ندارند و بودجه ناچیزی هم که موجود است به صورت نگاه سیستمی مدیریت نمی‌شود. در حال حاضر نتایجی هم که مورد نظر است از همین منابع مالی محدود پژوهشی هم حاصل نمی‌شود؛ بنابراین باید فضای پژوهشی را در صنعت کشور حاکم کنیم تا ارتباط دانشگاه با صنعت تقویت شود.

رئیس دانشگاه تهران اضافه کرد: ۵ درصد از بودجه کشور باید به فعالیت‌های پژوهشی اختصاص داده شود، اما در حال حاضر در شرایط فعلی با این رقم فاصله زیادی داریم و منابع مالی بایستی در کانال مدیریت شده در جریان بیفتند تا محققان کشور تحقیقات خود را برای حل مسائل جامعه آغاز کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار