سومین شکست متوالی آمریکا در آزمایش موشک فراصوت

پنتاگون تایید کرد آمریکا برای سومین بار نتوانسته است آزمایش موشک فراصوت خود را با موفقیت به پایان برساند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وار زون، آمریکا در سومین تلاش برای پرتاب موشک فراصوت خود مجددا شکست خورد. پنتاگون نیز این خبر را تایید و اعلام کرد آمریکا در آزمایش مدل جدید موشک مافوق صوت شکست خورد.

ژنرال هیث کالینز، افسر اجرایی مسئول برنامه واکنش سریع پرتاب هوایی (ARRW) در این خصوص به The War Zone گفت: نیروی هوایی آمریکا در روز پنجشنبه، ۱۵ دسامبر، تلاش کرد تا موشکی را که «AGM_۱۸۳A» نام دارد، آزمایش کند که این موشک از طراز یک بمب افکن استراتژیک B-۵۲ Stratofortress است.

این ژنرال با بیان اینکه پرتاب‌ها به دلیل مشکل نامعلومی متوقف شد، اعلام کرد موشک به کارخانه بازگردانده می‌شود تا بلافاصله تجزیه و تحلیل داده‌های تله متری و داده‌های داخل آن آغاز شود.

این افسر عالی رتبه آمریکایی تاکید کرد نیرو‌های این کشور به دنبال از سرگیری این آزمایش در اسرع وقت هستند و علت شکست هنوز مشخص نشده، زیرا هنگام پرتاب از مدار خارج نشده است.

این سومین آزمایش ناموفق این موشک است و دو آزمایش اول در ماه‌های آوریل و جولای سال جاری میلادی با شکست مواجه شد و پنتاگون در اکتبر گذشته اعلام کرد در آزمایش موشک مافوق صوت در آلاسکا که نوع آن فاش نشده است، شکست خورده است.

پنتاگون در ابتدا امیدوار بود تا پایان سال جاری سه آزمایش موفقیت آمیز از این موشک جدید انجام دهد، اما سه آزمایش اول این نوع موشک‌ها با شکست مواجه شده و دلیل آن همچنان مشخص نیست.

پیش نیز یکی از فرماندهان ارشد پنتاگون اعلام کرده بود صنعت نظامی این کشور به دلیل اهمال‌کاری‌های چند سال اخیر از روسیه و چین عقب افتاده است و واشنگتن برای اینکه مقابل این ضرر را بگیرد باید هرچه زودتر در صنعت نوین نظامی سرمایه گذاری کند.

اخیرا روسیه نیز چندین آزمایش موشک فراصوت را به موفقیت به پایان رسانده است و توجهات زیادی را به خود جلب کرده در همین راستا «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرد این کشور را پیشگام در ساخت و نوسازی تسلیحات نظامی در جهان است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
یاشار
۱۸:۰۱ ۲۷ آذر ۱۴۰۰
بزودی شوک قابل توجه و شدیدی به ایالات متحده وارد میشه.
آخرین اخبار