رئیس دانشگاه علمی کاربردی کردستان شرایط پذیرش دانشجو برای نیم سال دوم تحصیلی را اعلام کرد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، عادل سی و سه مرده رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان کردستان در نشست خبری با اصحاب رسانه‌های جمعی استان  با اشاره به ساختار دانشگاه جامع علمی کاربردی اظهار داشت: دانشگاه علمی کاربردی استان کردستان در حال حاضر با ۱۳ مرکز فعال در سطح استان در مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته در حال فعالیت و جذب دانشجو می‌باشد.

سی و سه مرده گفت:با شروع پذیرش در نیم سال بهمن ۱۴۰۰ از تاریخ ۱۶ آذر لغایت ۲۴ آذر ماه سال جاری در ۱۶۹ رشته محل که ۱۰۴ رشته کاردانی و ۶۵ رشته محل آن کارشناسی اقدام به جذب و ثبت نام دانشجو می‌نماید که تا اول دی ماه نیز این پذیرش تمدید شده است و متقاضیان و فارغ التحصیلان مقطع دیپلم بدون نیاز به مدرک پیش دانشگاهی می‌توانند با مراجعه حضوری در مراکز علمی کاربردی سطح استان و یا سایت سازمان سنجش اقدام به ثبت نام نمایند.

او افزود:علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت دفترچه راهنما و رشته محل‌ها می‌توانند به سایت دانشگاه علمی کاربردی استان کردستان به نشانی www. https://ko.uast.ac.ir/fa مراجعه نمایند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی کردستان در زمینه افزایش شهریه دانشگاه تاکید کرد: هیات امنای دانشگاه جامع علمی کاربردی مصوب نمود ۱۵ الی ۲۵ درصد افزایش شهریه داشته باشیم که کمتر از ۲۰ درصد اعمال شده، اما دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی می‌توانند تا سقف ۷۰ درصد از هزینه دانشگاه را وام دانشجویی کم بهره با کارمزد ۴ درصد و اقساط ۵۰ تا ۶۰ ماه با یک ضامن را دریافت نموده و ۶ ماه بعد از بعد از فارغ التحصیلی اقدام به تسویه وام نمایند.

سی و سه مرده بیان کرد:علی رغم پایین بودن میزان شهریه پرداختی در دانشگاه جامع علمی کاربردی این مزیت قابل توجه برای کسانی می‌باشد که قصد تحصیل در دانشگاه علمی کاربردی را دارند.

او در خصوص نحوی برگزاری کلاس‌ها در شرایط کرونا افزود: آموزش در دانشگاه علمی کاربردی مانند سایر دانشگاه‌ها تا قبل از ۱۵ آبان به صورت مجازی برگزار شد که بعد از آن با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی بنابر تصمیم دانشگاه کلاس‌ها به صورت ترکیبی حضوری و مجازی دایر گردید و با توجه به استاندارد ارسالی مرکز با رسیدن تعداد نفرات به برخی حد نصاب اختیارات چگونگی برگزاری آن به مراکز داده شد.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی کردستان با اشاره به نحوی جذب مدرسان خاطر نشان کرد: چون ساختار دانشگاه جامع علمی کاربردی به گونه‌ای است که هیات علمی ندارد هر سال یک فرخوان عمومی برای جذب متقاضیات تدریس در دانشگاه اعلام می‌گردد که مدرسان حق التدرسی و مدرسان خبره پس ازمصاحبه تخصصی و عمومی جذب خواهند شد.

سی و سه مرده اظهار داشت:در فراخوان امسال ۳۷۴ نفر شرکت نموده که ۲۲۰ نفر از آنان واجد شرایط بررسی اولیه بوده که از ۹۹ نفر مصاحبه به عمل آمده و ۸۷ نفر پذیرش نهایی شده اند.

او درخصوص انحلال برخی از مراکز دولتی تصریح کرد: در سنوات گذشته با توجه به مصوب شورای عالی اداری مراکز علمی کاربردی وابسته به ارگان‌های دولتی باید منحل می شد که به گفته مسئولان امر این قانون برخلاف مقررات راه اندازی و انحلال مراکز آموزشی وابسته به دفتر گسترش وزرات علوم می‌باشد و دانشگاه در تلاش است این قانون لغو گردد تا دوباره این مراکز احیا و شروع به فعالیت نمایند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی کردستان در خصوص اجرای طرح‌های پژوهشی دانشگاه افزود: دانشگاه جامع علمی کاربردی، چون فقط در ۲ مقطع کاردانی و کارشناسی دانشجو جذب می‌نماید طرح‌های پژوهشی که در مقطع ارشد و تحصیلات تکمیلی انجام می‌شود را ندارد، اما در برگزاری استارت آپ‌ها و وبینار‌های آموزشی بسیار فعال بوده و در ایام کرونا در زمینه‌های متنوعی رویداد‌های شتاب را حمایت و برگزارکرده است.

عادل سی و سه مرده در پایان در خصوص سامانه کلاس‌های مجازی دانشگاه علمی کاربردی استان کردستان افزود: در ایام کرونا با توجه به شرایط به وجود آمده و نیاز به استفاده از سامانه برگزاری کلاس‌های آنلاین، این دانشگاه از سامانه آموزش مجازی دانشگاه کردستان استفاده نموده که بسیار با کیفیت و با قابلیت‌های زیاد می‌باشد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.