بخشدار مرکزی خاش گفت: گازرسانی به ۹۳ روستا و شهر اسماعیل آباد این شهرستان با هدف بهره مندی روستاییان از گاز شهری با حدود ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار آغاز شده است.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان  ،  از زاهدان ،  عیدمحمد قلندرزهی بخشدار مرکزی خاش گفت: از ابتدای امسل تاکنون پروژه‌های شاخص تامین آب آشامیدنی، برق و گاز، راه‌سازی و مدرسه سازی، مخابراتی، آبخیزداری، کشاورزی، عشایری و خدمت رسانی به محرومین در مناطق مختلف بخش مرکزی خاش آغاز شده که بخش زیادی از این پروژه‌ها افتتاح و یا در حال راه‌اندازی است.

وی گفت: با حمایت‌های ویژه دولت و همکاری و همراهی نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و مدیران ادارات و نهاد‌ها شاهد اجرای توسعه برق در ۱۵ روستا مانند شهر اسماعیل آباد و روستا‌های افتخار آباد، الله آباد، قادراباد، بیت آباد، کهنوک و کهن نوک کارواندر، چاهکان، دروک سنگان، چاه سم، محمدآباد، نورآباد سرتلاپ، ناصری، همت آباد، چاشهی و مدرس هستیم.

بخشدار مرکز خاش گفت: شناسایی ۱۵ روستای فاقد برق و اختصاص اعتبار برای روشنایی روستا‌های فاقد دهیاری، اجرای طرح هادی در نقاط روستایی ناصری، نوش آباد، حسین آباد گرساز، بیت آباد، ناصر آباد، کلکلی، نجف آباد، کارواندر و در دستور کار قرار گرفتن طرح هادی در شهرک‌های پیمان و درودی سنگان، الله آباد و نصرت آباد، تقویت ارتباطات و اینترنت ۲۳ سایت همراه اول و در حال اتصال و نصب بودن پنج دکل‌های وب در مناطق کور و دور دست روستایی و شهری، اجرای پروژه مهم مجتمع آبرسانی شهید خیابانیان با جمعیت انبوه ۱۵ هزار خانواری و پیش بینی اعتبار ۱۰ میلیاردی تومانی، اجرای پروژه مجتمع آبرسانی چهار هزار خانواری دشت آبخوان با ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی که برای تکمیل آن ۱۰ میلیارد لازم است، از اقدامات مهم دولت در بخش مرکزی خاش هستند.

وی گفت: تشکیل ۹۷ جلسه و کارگروه و حضور میدانی در مناطق روستایی و عشایری، آسفالت ۱۰ کیلومتر از راه سنگان به میرجاوه با پیشرفت ۵۰درصدی از پروژه‌های شاخص منطقه بوده که برای تکمیل آن ۱۷ میلیارد تومان لازم است.

قلندرزهی  گفت: مشارکت دادن خیران و بهره گرفتن از توان ارتش و سپاه برای تامین آب آشامیدنی و پروژه‌های محرومیت زدایی در نقاط روستایی و عشایری استخر، تلگزی، سیاه پر، الله آباد، نورآباد و نصرت آباد از برنامه‌های دیگر در این بخش محسوب می‌شوند.

وی گفت: اجرا، بهسازی معابر و یا در دستور قرار گرفتن پروژه‌های مهم راه‌سازی و گردشگری در مناطق ترشاب، شوروک، چاه سالار، بیت آباد، داد محمد آباد، بازگشایی راه گرز سنگان، اجرای ۱۷ کیلومتر از بزرگراه خاش به ایرانشهر، تامین ماشین حمل زباله ناصر آباد، اجرای زمین چمن ناصری و پیشنهاد دادن زمین چمن برای چاه سم و اکبرآباد، بهسازی معابر در ۱۰ نقطه، اجرای پروژه مجتمع گردشگری در کهنوک کارواندر و در دستور کار قرار دادن پروژه گردشگری در کند زرد ترشاب که با وجود کمبود اعتبارات انجام شده است.

بخشدار مرکزی خاش  گفت: تامین آب آشامیدنی و نهاده‌های دامی ویژه مناطق عشایری و ایجاد ۳۱ واحد آموزشی با مشارکت خیران و آموزش و پرورش و نوسازی و تجهیز مدارس از برنامه‌های دیگر در این بخش هستند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار