موشک فالکون ۹ اسپیس ایکس در یازدهمین ماموریت خود ۵۲ ماهواره استارلینک را به مدار زمین برد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپیس، موشک فالکون ۹ متعلق به شرکت فضایی اسپیس ایکس، مجموعه جدیدی از ماهواره‌های استارلینک را در ۱۸ دسامبر به فضا پرتاب کرد. این یازدهمین پرتاب فالکون ۹ بود که در نوع خود یک رکورد محسوب می‌شود. فالکون ۹ از مجتمع پرتاب فضایی ۴E در پایگاه نیروی فضایی وندنبرگ در کالیفرنیا پرتاب شد. قسمت فوقانی این موشک، محموله‌ای متشکل از ۵۲ ماهواره را تقریبا ۱۶ دقیقه بعد از پرتاب در مدار زمین قرار داد.

اولین قسمت این موشک نیز حدود هشت و نیم دقیقه بعد روی محل فرود نشست. به این ترتیب این پرتابگر یازدهمین پرواز خود را به پایان رساند که یک رکورد برای شرکت اسپیس ایکس محسوب می‌شود. این فضاپیما ابتدا برای پرواز آزمایشی خدمه تجاری Demo-۱ در ماه مارس ۲۰۱۹ مورد استفاده قرار گرفت و پس از آن ماموریت صورت فلکی رادارست را انجام داد. پس از آن فالکون ۹، ماهواره رادیویی SMX-۷ و هفت مجموعه از ماهواره‌های استارلینک را به فضا پرتاب کرد.

پرتاب فالکون ۹

با این مأموریت، اسپیس ایکس نزدیک به ۱۹۵۰ ماهواره استارلینک را به فضا پرتاب کرده که از این تعداد حدود ۱۸۰۰ مورد از آن‌ها در مدار هستند. از ۲۹ ماموریت پرتاب موشک فالکون ۹ که اسپیس ایکس در سال جاری انجام داده (یک رکورد دیگر برای این شرکت فضایی) ۱۷ ماموریت به طور کامل به ماهواره‌های استارلینک اختصاص داشته است.

اسپیس ایکس همچنان به توسعه ماهواره‌های استارلینک ادامه می‌دهد. جاناتان هافلر، نایب رئیس استارلینک و فروش تجاری در اسپیس ایکس، مدتی پیش اعلام کرد که این شرکت تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار مشتری و مصرف کننده سازمانی داشته و این تازه اول کار برای آنهاست. استارلینک در حال حاضر در ۲۰ کشور در حال فعالیت است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار