شهردار مشهد گفت: تا پایان سال اگر ما نتوانیم اتوبوس برقی را شماره‌گذاری کنیم، حدود ۸۵ دستگاه اتوبوس به ناوگان اضافه می‌کنیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حسن موحدیان رئیس شورای شورای مشهد در هفدهمین جلسه علنی شورای ششم مشهد گفت: اهانتی که در چند روز قبل به ائمه معصوم شد یک کار نابخشودنی و جاهلانه بود به خصوص در ایامی که در جامعه نیازمند وحدت هستیم.

وی گفت: چه عمدی و چه سهوی باید این اقدام محکوم شود و جا دارد تشکر کنیم از اهل سنت و فرهیختگان که خوشبختانه این اقدام را محکوم کردند و برائت جستند.

رئیس شورای شورای مشهد گفت: کم‌ترین کاری که باید انجام میشد، این بود که ایشان از منصب خود عزل شود که این اتفاق هم  انجام شد.

موحدیان گفت: یکی از مسائل امروز ما بحث شناختن حضرت زهرا (س) است؛ خیر کثیر ما امروز این است که از نسل فاطمه زهرا (س) مسلمان در جهان یک امت واحده هستند.

او گفت: اگر ایشان نبود قطعا خلقتی انجام نمیشد، اما سرانجام این دنیا باید به جایی ختم شود که امام زمان (عج) ظهور کند و هستی به یک سرانجی برسد.

رئیس شورای شورای مشهد گفت: ۲۷ آذر سالروز شهادت دکتر مفتح را تسلیت می‌گویم؛ آیت الله مفتح شخصیت بسیار بزرگی است که متاسفانه ما ایشان در همین ایام آذر ماه فقط یاد میکنیم.

موحدیان گفت: در صورتیکه ایشان شخصیت کم نظیری بودند؛ البته در مشهد خیابانی هم به نام ایشان وجود دارد، اما این کافی نیست و ما به عنوان اعضای شورای شهر مشهد مدیون این عالم بزرگوار هستیم و امیدواریم رهروی راه ایشان باشیم.

وی گفت: باتوجه به اینکه شب یلدا را در پیش داریم و شب یلدا شبی است که مردم ما به رسم سنت‌ها صله رحم انجام می‌دهند، خوب است که از نیازمندان هم فراموش نکنیم.

رئیس شورای شورای مشهد گفت: شب یلداست شبی که صله رحم انجام می‌شود، ولی توجه داشته باشیم در این شب به یاد فقرا و ضعفا باشیم و اگر اقدامی هم می‌کنیم حتما به فکر مستمندان نیز باشیم.

حمل و نقل سرمایه بزرگ هر کشور است

مجید دبیریان عضو شورای شهر مشهد هم گفت: در ابتدا لازم میدانم به مناسبت ۲۶ آذر که به عنوان روز حمل و نقل نامگذاری شده است بگویم، حمل و نقل یکی از سرمایه‌های بزرگ کشور است و باید از مسئولان حمل و نقل قدردانی کنیم که کار خود را به خوبی انجام می‌دهند.

وی گفت: هفته پژوهش را تبریک میگویم و اعتقاد دارم حلقه مفقوده کشور و مدیریت اقتصاد شهری پژوهش است؛ موضوع مهم در شورای ششم این است که اقتصاد را با نگاه جدید یا همان دانش بنیان بنگریم.

عضو شورای شهر مشهد گفت: و باید بگویم فعالیت چهارماهه بعضی از همکاران ما در شورای ششم از عملکرد چهارساله برخی از اعضای گذشته شورا بیشتر بوده است؛ در چهارماه گذشته تلاش سختی صورت گرفته و تا آخر هم این تلاش ادامه خواهد یافت.

خانواده سلول بنیادین در سیاست گذاری‌های کشوری است

فاطمه سلیمی عضو شورای شهر مشهد هم گفت: حضرت آقا در سال ۹۰ و در سال ۹۵ در نشست‌هایی که داشتند بر سیاست‌های منتهی به خانواده و جایگاه آن‌ها در قوانین و مقررات تاکید داشتند.

وی گفت: ایشان بر حمایت از عزت بانوان تاکید کردند و باید اذعان داشت که ما در سه دوره متوالی بر انجام این مهم غفلت ورزیدیم.


بیشتر بخوانید


عضو شورای شهر مشهد گفت: باید به خانواده به عنوان سلول بنیادین در سیاست گذاری‌های شهری توجه شود؛ پیشرفت و شکوفایی شهر در گروی سلامت خانواده است و سلامت خانواده در گروی شکوفایی زنان خانوده است.

سلیمی گفت: ایجاد آسایش، آرامش، امنیت، روانی، سنگین کردن کفه عدالت در تقسیم اماکن شهری در شهر و ایجاد اتصال بین زنان جامعه برخی از کار‌های زمین مانده جامعه است که باید به آن‌ها بیشتر پرداخته شود.

او گفت: راهبرد عمده تقویت نهاد خانواده توجه و حمایت از حقوق زنان در خانوده است؛ زن در حقیقت جدای از ویژگی‌های انسانی اش وجه‌های دیگری هم دارد که با بستر سازی‌های مناسب می‌تواند نقش تمدن سازی خودش را در جامعه اجرا کند.

عضو شورای شهر مشهد گفت: مثال این سخن، بانوان بزرگی هستند که در تاریخ نقش آفرینی کردند؛ آسیه الگویی برای زن و مرد در نفی شرک و گرایش به توحید و تحمل دشواری‌ها است؛ مریم که عیسی را در بطن خود پرورش داد؛ فاطمه (س)، زینب کبری (س)، نجمه (س) و نرجس (س) مادر امام زمان (عج) که جزو این مصداق بارز هستند.

مصوباتی که در این جلسه به تصویب رسید:

تصویب لایحه نام‌گذاری معابر فرعی به‌نام شهدای گران‌قدر

۱. نام‌گذاری معبرفرعی شهید آرام حائری۱۵ واقع درخیابان عبدالمطلب۳۰ با حفظ شماره به نام شهیدمدافع حرم محسن خزائی (منطقه۲)
۲. نام‌گذاری معبر فرعی ۲۲ بهمن ۲۴/۴ با حفظ شماره به نام شهیدمحمد بیقرار نشتیفانی (منطقه ۳)
۳. نام‌گذاری معبر فرعی ۲۲بهمن۳۹/۴ با حفظ شماره به نام شهید سید علی حسین حسینی (منطقه ۳)
۴. نام‌گذاری معبر فرعی وحدت ۱۶ با حفظ شماره به نام شهید مدافع حرم غلامرضا خاوری‌فر (منطقه ۵)

تصویب اصلاح مصوبه مجوز خرید ۲۰۰ دستگاه اتوبوس دیزل شهری

سید عبدالله ارجائی شهردار مشهد گفت: یکی از مباحث مورد تأکید شورا تعیین تکلیف قراردا‌دهای معطل مانده بوده که یکی از این قرار خرید اتوبوس است که مشمول گذر زمان و تغییر قیمت شده است.

وی گفت: خوشبختانه یکی از قرارداد‌هایی که دچار مرور زمان شده به نتیجه رسیده است و تا پایان سال اگر ما نتوانیم اتوبوس برقی را شماره‌گذاری کنیم حدود ۸۵دستگاه به ناوگان اضافه می‌کنیم و این به‌مرور وارد می‌شود.

تصویب طرح تشکیل کمیسیون ویژه بانوان و خانواده

تشکیل کمیسیون ویژه بانوان وخانواده در دوره ششم شورای اسلامی شهر مشهد مقدس به منظور سیاست‌گذاری در این حوزه و حمایت از جایگاه، منزلت و حقوق اسلامی آنان در جامعه و همچنین پیگیری اجرای سیاست‌های کلی خانواده و جمعیت ابلاغی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) با تشکیل این کمیسیون با اهداف و اختیارات ذیل موافقت شد.

سید عبدالله ارجائی شهردار مشهد گفت: با توجه به نقش ویژه زن در اسلام و تاریخ اسلام و انقلاب اسلامی و تأکید امامین انقلاب از پیشنهاددهندگان کمال تشکر را دارم و امیدواریم مشهد را خانواده‌محور پیش ببریم.

وی گفت: در بخش نامه ۱۴۰۱یکی از الویت‌هایی که به آن پرداخت شده، بحث زیرساخت ورزش زنان و خانواده بود و اینکه تمام پارک‌های بالای ۵هکتار فضایی مخصوص برای فعالیت زنان باشد.

انتهای پیام//ص.ب.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.