اولین اتوبوس برقی کشور در مشهد رونمایی و به‌صورت آزمایشی در خط یک بی آر تی مشهد فعال شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،عباس علی‌آبادی مدیرعامل مپنا در مراسم رونمایی از اولین اتوبوس‌برقی ساخت داخل در مشهد گفت: در اهمیت محیط زیست و انرژی تردیدی نیست، این اتوبوس بخشی از آینده است.

او با بیان اینکه اتوبوس‌های آینده؛ برقی، هوشمند و با امکانات روز هستند و این اتوبوس اکثر این ویژگی‌ها را دارد، افزود: رهبری فرموده‌اند دنباله‌رو نباشید پیشتاز باشید، ما به دنبال این هستیم که در آینده خودروی خودران تولید کنیم.

مسعود ریاضی، رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر نیز در این مراسم گفت: مشکل آلودگی هوا با این اتوبوس رفع نمی‌شود، چون سهم آن در حمل‌ونقل ناچیز است، اما این قطعه آغاز یک پازل است.

او با بیان اینکه امروز از یک نماد رونمایی می‌کنیم که در آینده باعث پیشرفت می‌شود، افزود: از مسئولانی که دغدغه داشتند و تلاش کردند، از گروه مپنا، شهردار و دیگر دست‌اندرکاران سپاسگزارم.


بیشتر بخوانید



محمدرضا کلائی شهردار مشهد نیز در این مراسم با بیان اینکه یکی از مهمترین موضوعات کلانشهر‌ها برقی کردن خودرو هاست. گفت: ما تصمیمی مشترک گرفتیم و ریسک همکاری در ساخت اولین اتوبوس‌برقی را پذیرفتیم تا اولین شهری باشیم که این اتوبوس به ناوگان حمل‌ونقل آن وارد می‌شود.

او افزود:قرارداد تولید دستگاه‌های دیگر را نیز امضا و برای ۱۰۰ دستگاه دیگر توافق کردیم که ۱۰ دستگاه آن را امسال تحویل می‌گیریم.

 اتوبوس برقی با هدف کاهش آلودگی هوا و استفاده از حمل‌ونقل پاک، با مشارکت ۵۰ درصدی شهرداری مشهد و شرکت مپنا با قراردادی به مبلغ ۶۸ میلیارد ریال ساخته شده است.


انتهای پیام//ح. ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.