لطیفی گفت: واردات نهاده‌های دامی شامل ذرت، جو و کنجاله سویا در هشت ماه نخست امسال نسبت به دوره مشابه سال قبل به لحاظ وزنی ۲۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش روابط عمومی گمرک جمهوری اسلامی ایران، روح الله لطیفی با بیان اینکه در هشت ماهه سال گذشته هشت میلیون و ۵۸۶ هزار و ۸۳۶ تن نهاده دامی به ارزش دو میلیارد و ۲۴۴ میلیون و ۲۷۵ هزار و ۳۵۲ دلار وارد کشور شده بود، اعلام کرد: این میزان تا پایان آبان‌ماه امسال به ۱۰ میلیون و ۲۸۶ هزار و ۵۶۱ تن به ارزش سه میلیارد و ۷۸۲ میلیون و ۸۹۷ هزار و ۹۴۷ دلار رسیده است.

وی درباره واردات نهاده‌های دامی به تفکیک کالایی گفت: در هشت ماهه امسال  ۶ میلیون و ۱۵۰ هزار و ۲۱۸ تن ذرت به ارزش دو میلیارد و ۱۱۴ میلیون و ۷۸۰ هزار و۴۵۴ دلار وارد کشور شده است که این میزان در مقایسه با واردات ذرت در دوره مشابه سال گذشته به لحاظ وزنی ۶ درصد کاهش، اما از نظر ارزشی ۳۲ درصد افزایش را تجربه کرده است.

لطیفی تصریح کرد: دو دوره مورد نظر در این گزارش ۲ میلیون و ۳۵۳ هزار و ۹۹۳ تن جو به ارزش ۶۸۵ میلیون و ۲۲ هزار و ۸۴۶ دلار وارد کشور شده است که این میزان واردات در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته به لحاظ وزنی ۸۷ درصد و به لحاظ ارزشی ۱۲۳ درصد رشد را تجربه کرده است.

سخنگوی گمرک خاطرنشان کرد: در هشت ماهه امسال یک میلیون و ۷۸۲ هزار و ۳۵۰ تن کنجاله سویا به ارزش ۹۸۳ میلیون و ۹۴ هزار و ۶۴۷ دلار وارد کشور شده است که این میزان واردات در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته به لحاظ وزنی ۸۸ درصد و از نظر ارزشی ۱۵۱ درصد رشد را تجربه کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار