دو گردشگر ژاپنی به نام‌های یوساکو مائزاوا و یوزو با فضاپیمای روسی سایوز روز یکشنبه ۱۹ دسامبر به زمین بازگشتند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از digitaltrends؛ دو گردشگر ژاپنی به نام‌های یوساکو مائزاوا و یوزو با فضاپیمای روسی سایوز روز یکشنبه ۱۹ دسامبر در ساعت ۶:۵۰ صبح از ایستگاه فضایی خارج شده و حدود ساعت ۲۲:۱۰ در قزاقستان فرود آمدند.

در طول پیاده روی فضایی، مائزاوا، کارآفرین میلیاردی که ثروت خود را در خرده فروشی مد آنلاین به دست آورد، توئیت‌ها و ویدئو‌های زیادی را منتشر کرد که برخی از تجربیات او را در ایستگاه ۲۵۰ مایلی نشان می‌داد. این ویدئو شامل یک گذر زمان خیره کننده از گردش کامل زمین تا  دستشویی فضایی بود.

بازگشت فضانوردان از ایستگاه بین المللی فضا

براساس گزارش‌ها، مائزاوا، در مجموع ۴.۶ میلیون مایل و ۱۸۹ دور زمین را طی کرد. اولین سفر بدون پرداخت هزینه به ایستگاه فضایی بین‌المللی در سال ۲۰۰۹ بود. در ماه اکتبر ایستگاه فضایی بین المللی میزبان، دو فیلمساز روسی برای اقامتی کوتاه در این ایستگاه با کمک آژانس فضایی بود.

سفر‌های فضایی اخیر نشان دهنده تلاش‌های مجدد آژانس‌های فضایی برای تجاری‌ سازی ایستگاه فضایی بین‌ المللی برای جمع‌آوری بودجه برای اکتشاف و تحقیقات بیشتر در فضا است. گفته شده، ماموریت ناسا در اوایل سال آینده که توسط شرکت گردشگری فضایی Axiom انجام می‌شود، از سخت افزار SpaceX برای انتقال سه گردشگر به ایستگاه فضایی برای اقامت ۱۰ روزه استفاده خواهد کرد.

در مورد مائزاوا ، او اکنون توجه خود را به یک ماموریت بسیار جاه طلبانه‌تر پرواز در کنار ماه معطوف خواهد کرد. انتظار می‌رود  اسپیس ایکس در سال‌های آینده این پرواز را انجام دهد، زیرا مائزاوا قبلاً یک صندلی در این فضاپیما را رزرو کرده است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.