حجت الاسلام سبزی گفت: هم اکنون بسیاری علیرغم اخذ ارز دولتی، اقلامی مانند مرغ و گوشت را به قیمت آزاد به مردم عرضه می‌کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، حجت الاسلام سبزی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس و نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی در نشست با خبرنگاران و فعالان فضای مجازی شهرستان ساوه با اشاره به لایجه بودجه ۱۴۰۱ گفت: دولت معتقد است که رانت و فساد ارز دولتی بیش از منفعت است و هم اکنون نیز بسیاری علیرغم اخذ ارز دولتی، اقلامی مانند مرغ و گوشت را به قیمت آزاد به مردم عرضه می‌کنند.

حجت الاسلام سبزی افزود: این در عمل به نفع مردم نیست و باید از طریق آزاد کردن قیمت‌ها و جبران از طریق یارانه، تبعیض از طریق چندنرخی بودن را حذف نمایند که لایحه بودجه باید در صحن علنی مورد بحث و بررسی نمایندگان قرار گیرد.

او اضافه کرد: در سطح کشور حداقل ۵ هزار واحد مرغداری و دامداری با استفاده از ارز ۴۲۰۰ تومانی، نهاده دریافت کردند، اما تولیدی نداشتند و در بازار آزاد به قیمت ۱۳ هزارتومان به فروش رساندند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس بیان کرد: واحد مرغداری که به اندازه ۲۰ هزار قطعه جوجه، نهاده دولتی دریافت کرده و به اندازه ۱۰ هزار قطعه جوجه ریزی کرده، و یا در سایه‌ی سهل انگاری نهاد‌های مسئول با اعلام تلفات صوری، این سهمیه از نهاده‌ی یارانه‌ای را در بازار آزاد فروخته و یکروزه، ۱۵۰ میلیون تومان سود کرده، مصداق بارز خیانت به مردم است.

او ادامه داد: در طول ۴۵ روز بیش از ۱۸۰ ماشین حمل مرغ به کشتارگاه‌ها برای قطعه بندی و عرضه مرغ به بازار آزاد قاچاق می‌شود و این در حالیست که مردم در بازار مرغ ۲۹ هزارتومانی پیدا نمی‌کنند، اما قطعه مرغ با قیمت ۹۲ هزارتومان به وفور یافت می‌شود.


حجت الاسلام سبزی تصریح کرد: در لایحه بودجه ۱۴۰۱ ارز دولتی از همه اقلام اساسی بجز دارو و گندم حذف شده است و اکثریت اعضای کمیسیون کشاورزی به علت آثار تومی، با این موضوع مخالفت کرده اند و معتقدیم که در شرایط فعلی کشور باید ساز و کار مناسب اجرا حذف ارز دولتی برنامه ریزی شود تا مانع بحران وضعیت اقتصادی مردم شویم و نیز نباید از تبعات تورمی این مسئله غافل شد.

او گفت: دولت ماهانه ۱۰ هزار میلیارد تومان سر رسید اوراق سنوات گذشته بهمراه هزینه جاری حقوق کارکنان را بدون استقراض از بانک‌ها پرداخت کرده است و نباید شرایط سخت مالی کنونی را با دولت‌های گذشته قیاس کرد و این در حالی ست که هر ساله بودجه غیر واقعی و با کسری به مجلس تحویل می‌دادند که در عمل یک ریال نیز تخصیص پیدا نمی‌کرد.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سهم شهرستان ساوه از بودجه سال آینده افزود: ما پروژه‌هایی مانند احداث مسکن، انتقال آب از سد کوچری و احداث بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی شهرستان ساوه را در برنامه‌ی پروژه‌های ملی داریم که با بازدید وزرا انشا الله بتوانیم با اختصاص اعتبارات، سرعت بهره برداری این پروژ‌ها را افزایش دهیم.

او در خصوص انتقال آب ساوه از سد کوچری هم گفت: با پیگیری‌های انجام شده تا کنون ۲۰ کیلومتر این خط در حال انجام است و با تغییر دولت مقرر شد، با اختصاص ۴۵۰ میلیارد تومان برای تهیه لوله‌ها در برنامه بودجه سال جاری گنجانده شود و با ۲۰۰ میلیارد تومان، ۹۶ کیلومتر از این پروژه آغاز و تا پایان سال آینده این پروژه محقق شود که احتمالا در سفر هفته‌ی جاری وزیر نیرو، این پروژه را مورد بازدید قرار خواهند داد.

حجت الاسلام سبزی در خصوص احداث بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی ساوه هم گفت: سال گذشته ۴ میلیارد تومان از طریق سازمان برنامه و بودجه اختصاص یافته بود و ۷ میلیارد تومان نیز از محل اعتبارات در اختیار نمایندگان و سایر اعتبارات جمعا به مبلغ ۱۸ میلیارد تومان آغاز شد و الان پیمانکار با سرعت در حال کار است.

او ادامه داد: از طریق رایرنی با رئیس جمهور و وزیر بهداشت، مقرر شده تا اعتبار مناسبی اختصاص پیدا کند و امیدواریم با سفر دولت به استان که اعتبارات نیز به سمت انجام پروژ‌های مهم سفر‌ها در نظر گرفته شده، شاهد پیشرفت سرعت پروژ‌ها باشیم

نماینده مردم ساوه و زرندیه در خانه ملت در خصوص احداث مسکن در ساوه گفت: با وجود ساخت ۲هزار واحد در طرح اقدام ملی مسکن؛ در حال رایزنی برای آماده سازی زمین و احداث ۲هزار واحد مسکن تا پایان سال در ساوه هستیم تا حدودی برای حل مشکل مردم در این زمینه اقدامات اساسی صورت گیرد.

او با اشاره به اینکه دولت انقلابی نیاز به افرادی هماهنگ برای پیاده کردن صحیح سیاست‌های دولت و کار کردن برای مردم دارد تصریح کرد: انتخاب نیرو‌های بومیِ متخصص در انتخاب مدیران برای ما ارجحیت دارد و این افراد در برابر مردمی که قبل و بعد از مسئولیت با آن‌ها مراوده خواهد داشت؛ پاسخگو و یک عامل بازدارنده است.

حجت اسلام سبزی در خصوص انتخابات فرماندار ساوه گفت: انتخاب استاندار و فرماندار با نماینده نیست، اما از ما به عنوان نماینده مردم، نظر خواهی می‌کنند که با ارزیابی تیم‌های استانداری با اولویت نیرو‌های بومی، از میان گزینه‌های پیشنهادی، آقای الیاسی به عنوان نیروی جوان و در خط گام دو انقلابی تعیین و منصوب شدند.

نماینده مردم در خانه ملت با اشاره به اختصاص اعتبار برای محرومیت زدایی شهرستان‌های ساوه و زرندیه اظهارکرد: اولویت بندی این اعتبار باید بر اساس نیاز شهرستان و اولویت‌های مردم مناطق محروم و روستایی باشد که متاسفانه از مرکز سرفصل‌ها را جابجا کرده اند که این تقسیم بندی مورد تایید ما نیست و پیگیر اصلاح هستیم.

او از برگزاری جلسه مجمع نمایندگان استان مرکزی در روز سه شنبه‌ی این هفته در ساوه خبر داد و گفت: این جلسه با حضور استاندار مرکزی با محوریت پروژه‌ها و نیاز‌های اساسی ساوه تشکیل و مسائلی مانند اختصاص اعتبار آلایندگی و تعیین سهمی ثابت از درامد‌های ارزش افزوده در کنار پیگیری پروژه‌های کلان ساوه در اولویت طرح موضوع خواهد بود.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.