طرح نظارت بهداشت محیط ویژه شب یلدا در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد اجرایی شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد باباخانی رئیس کارگروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: طرح نظارت بهداشت محیط ویژه شب یلدا در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد اجرایی شده است.

وی گفت: در آستانه اجرای طرح نظارت بهداشت محیط ویژه شب یلدا در خراسان رضوی نظارت ویژه بر عملکرد بهداشتی از مراکز و مجموعه‌های مختلف عرضه‌کننده موادغذایی در فضا‌های باز و بسته صورت می‌پذیرد.

رئیس کارگروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: این بازدید در کنار بازدید‌ها و نظارت‌های روزانه‌ای که همه‌روزه از همه مراکز و مجموعه‌های مختلف عرضه‌کننده خوراکی و موادغذایی انجام می‌شود به صورت ویژه از آجیل‌فروشی‌ها، قنادی‌ها، میوه‌فروشی‌ها، رستوران‌ها و آشپزخانه‌ها روز بازار‌ها و بازار‌های بزرگ صورت می‌گیرد.

باباخانی گفت: لازمه و شرط نخست ارائه و دریافت خدمت، داشتن کارت واکسن کرونا است.

وی گفت: اجاره سالن‌های پذیرایی تالارها، هتل‌ها و رستوران‌ها برای هرگونه مراسم، فعالیت و دورهمی از جمله محافل یلدایی طبق کارت واکسن کرونا بوده و کسی که این کارت را نداشته باشد حق ورود به آن مکان را ندارد.

رئیس کارگروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: فعالیت افراد دست‌فروش عرضه‌کننده خوراکی و موادغذایی در آستانه شب یلدا هم ممنوع است و جمع‌آوری این افراد هم با همکاری شهرداری انجام می‌شود.

باباخانی گفت: در برنامه نظارت ویژه شب یلدا، ۴۸۰ بازرس مشارکت می‌کنند که از این تعداد ۲۵۰ نفر در شهر مشهد هستند و ۲۳۰ نفر هم در شهرستان‌های حوزه تحت پوشش این دانشگاه حضور دارند.

وی گفت: توصیه ما به مردم در آستانه فرارسیدن طولانی‌ترین شب سال با وجود قرار داشتن در وضع آبی کرونایی، همچنان بر برپا نشدن هرگونه دورهمی است به خصوص اینکه ویروس اُمیکرون هم در کشور‌های مختلف در حال تکثیر است و اگر کوچکترین غفلتی صورت پذیرد ممکن است که ما هم گرفتار این ویروس منحوس بشویم.

 

انتهای پیام//س.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.