معاون وزیر ورزش و جوانان در جلسه امروز با کادر فنی و ملی پوشان تیم ملی هندبال بانوان توضیحاتی را بیان کرد.

مریم کاظمی پور سرپرست معاونت توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص نشست با کادر فنی و بازیکنان تیم ملی هندبال بانوان اظهار داشت: ما نشستی را پس حضور تیم ملی هندبال بانوان ایران در رقابت‌های جهانی تشکیل دادیم. تیم ملی هندبال بانوان در اولین حضور خود عملکرد خوبی را از خود به نمایش گذاشت، در این رقابت‌ها ۲ بازیکن تیم ملی به عنوان بهترین بازیکن میدان انتخاب شدند. بر همین اساس وظیفه خود دانستیم تا تشکیل جلسه دهیم و مطالباتی را که به عنوان ورزشکار ملی بانوان دارند را بشنویم. امروز تقدیر کوچکی هم از ۲ بازیکن برتر رقابت‌های جهانی انجام دادیم که افتخاری برای تیم ملی هندبال بانوان بودند که توانستند در این رقابت‌ها بدخشند.

سرپرست معاونت توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان در خصوص شرایط استخدام و بیمه ورزشکاران ملی عنوان کرد: این موضوع در دولت سیزدهم یک تکلیف برای مسولان ورزش کشور در دستور کار است. ما در همین خصوص جلسات بسیار زیادی در بخش‌های سیاست گذاری و تصمیم گیری دولت داشتیم و همواره پیگیر این موضوع برای ورزشکاران هستیم. ما دستور عملی را نوشته ایم که باید پس از بررسی‌های متعدد به مراجع خاص خود ارجاع داده شود تا تبدیل به یک لایحه و قانون برای اجرا شود. در مردان ورزشکارانی در رقابت‌های جهانی موفق به کسب مدال شوند این موضوع اجرایی است، اما در بخش بانوان به دلیل توسعه رشته‌های ورزش متفاوت است و هر ورزشکاری که بتواند در رقابت‌های جهانی حضور پیدا کند مشمول این شرایط خواهد بود.

کاظمی پور در خصوص حاشیه‌های رخ داده برای تیم ملی هندبال بانوان در اسپانیا بیان کرد: مسئله‌ای که برای تیم ملی هندبال بانوان رخ داده است اتفاق جدیدی نیست و در گذشته هم شاهد چنین اتفاقاتی از سوی برخی ورزشکاران تیم ملی بوده ایم. همیشه تحت تأثیر مسائلی قرار می‌گیرند که باید به آن در تیم‌های ملی توجه شود. باید آموزش‌های لازم به ملی پوشان در خصوص کنترل ذهنی انجام داده شود چرا که می‌تواند از رخ دادن چنین اتفاقاتی جلوگیری کند. ما مانعی درباره حمایت از ورزش بانوان نداریم و همیشه بیش از پیش سعی می‌کنیم به این حمایت‌ها سرعت دهیم تا به جهان ثابت کنیم افتخار آفرینی و پوشیدن پیراهین تیم ملی توسط بانوان ورزشکار کشورمان به هیچ چیز ترجیح داده نمی‌شود.


بیشتر بخوانید 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار