نخست وزیر لبنان اعلام کرد کشورش با شدیدترین بحران اقتصادی و مالی روبروست و به کمک‌های فوری نیاز دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، «نجیب میقاتی» نخست‌وزیر لبنان در سخنانی اعلام کرد این کشور در وضعیت وخیم مالی و اقتصادی قرار دارد که از زمان تاسیس‌ با این چنین بحرانی روبه‌رو نشده بود و باید به صورت فوری به آن کمک شود. لبنان به کمک و گسترش شبکه حمایت اجتماعی به گونه‌ای نیاز دارد که فراتر از وام‌های معوقه برای حمایت از گروه‌های مردمی به حاشیه رانده شده، باشد.

نخست‌وزیر لبنان تاکید کرد انتخابات پارلمانی این کشور در زمان مشخص برگزار خواهد شد. همچنین در ترسیم خطوط حریم دریایی لبنان با رژیم صهیونیستی نیز درصورتی که حق لبنان به طور کامل حفظ شود آن را خواهد پذیرفت.

لبنان از زمان انفجار بندر بیروت درگیر یک بحران سیاسی بود که بر وضعیت بد اقتصادی آن نیز تاثیر گذاشت. بعد از کارشکنی‌های متعدد «سعد الحریری» نخست‌وزیر مکلف این کشور و استعفای آن بعد از گذشت یک سال از استعفای کابینه قبلی، نجیب میقاتی توانست دولت لبنان را تشکیل دهد، اما به دلیل تحریم‌های آمریکا و محاصره‌ای که از سوی کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس مانند عربستان، بحرین، کویت و امارات بر این کشور اعمال شده، اقتصاد در لبنان به مرز فروپاشی رسیده و مقامات این کشور از سازمان ملل درخواست کمک کرده‌اند.

در همین راستا «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل به بیروت سفر کرده و با مسئولان لبنان دیدار کرد. او خواستار پایان این نابسامانی در لبنان شده و اقدامات عملی در خصوص پایان دادن به هرج‌ومرج و بحران‌های متعدد این کشور شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار