شبکه توسعه فناوری صنعت آب و برق آذربایجان در تبریز رونمایی شد

شبکه توسعه فناوری با حضور مدیران عامل صنعت آب و برق آذربایجان در محل مجتمع آموزشی و پژوهشی آذربایجان از طریق ارتباط تصویری با پژوهشگاه نیرو و با حضور وزیر نیرو رونمایی شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، آیین رونمایی از شبکه توسعه فناوری آذربایجان همزمان به صورت ویدیو کنفرانسی در چهار مرکز رشد و فناوری نیرو در مناطق آذربایجان (شمال غرب)، غرب، خراسان و اصفهان برگزار شد.

یوسف غفارزاده رئیس شورای هماهنگی مدیران وزارت نیرو در آذربایجان شرقی گفت:هدف و شعار این دست از برنامه‌ها کاهش ناترازی تولید و مصرف آب و برق و معرفی توانمندی‌های فن آوران بومی صنعت آب و برق منطقه است.

اوافزود:تجلیل از دستاورد‌های پژوهشی و فن آوری و تجاری سازی محصولات فن آورانه از دیگر اهداف رونمایی از شبکه توسعه فناوری صنعت آب و برق آذربایجان است.

او همچنین گفت: آب و برق جزو چالش‌هایی است که در بیشتر نقاط ایران همچنین در آذربایجان شرقی وجود دارد که از جنبه‌های مختلف تامین، تولید و افزایش بهره وری شبکه‌ها و مدیریت مصرف جای کار بسیار دارد.

 رئیس شورای هماهنگی مدیران وزارت نیرو در آذربایجان شرقی با اشاره به مصرف ۹.۵ میلیارد مترمکعب آب و چهار هزار و ۷۰۰ مگاوات برق در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و زنجان، ادامه داد: این میزان آب و برق مصرفی قابل توجه است که می‌شود با ۵۰ درصد همین میزان انرژی، نیاز‌ها را برطرف و بقیه را برای نسل‌های آینده و پایداری محیط زیست حفظ کرد.

غفارزاده خاطرنشان کرد: بر این اساس باید نحوه استفاده از آب و بهره وری از انرژی را بدانیم ضمن اینکه ضوابط مصرف و مدیریت آن نیز لازم است.

او خواستار تشکیل کار گروه تخصصی برای مدیریت مصرف، تولید و بهره وری از انرژی در آذربایجان شرقی برای تاثیرگذاری لازم در میدان عمل از طرف تمام متولیان موضوع شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: محیط زیست ، فناوری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.